Vecka 21

Idag är jag i v20+0. Det betyder att hälften av graviditeten är förbi! Jag har inte tänkt på detta som en milstolpe alls, men det är ju helt sjukt att jag tagit mig såhär långt! Jag börjar känna av andra besvär. Jag har fått ett par finnar helt plötsligt. Trodde först att det inte var länkat med graviditeten men två veckor har gått och jag upptäcker de röda fläckarna lite då och då. Ont gör de, och inte heller är de särskilt fina att se på. Men jag vet att det kan vara mycket värre, speciellt när det gäller utslag i graviditeten. Detta är ju ändå lätt att dölja. Jag är bara inte vad vid det här så det är därför det känns lite extra jobbigt. Eller, jag brukade få finnar i pannan lite då och då. Just dessa finnar befinner (hehe, finnar befinnar :D) sig på min vänstra kind... så himla fult!
 
Under de senaste två veckorna har jag även fått ont i ryggen av mina promenader. Jag klarar inte heller av att gå sådär snabbt som jag brukar. Det leder till att det drar och spänner i livmodern. Är det sammandragningar? Känner ibland att jag måste stanna upp och pusta ut. Sedan igår har jag haft skitont i vänstra skinkan också. Hela mina vänstra sida är fucked up helt enkelt. Ligamentet dras och gör extremt ont när jag ska sätta mig ner och när jag ska resa mig upp.
 
Brösten... Alltid inkapslade tajt i BHn, förutom på natten då jag känner att även de förtjänar lite frihet. Men det har nu lett till att jag bröstmjölkar ner min tröja. Eller min och min. Igår lånade jag min systers tröja och den är nu... inte längre så fräsch. Normalt brukar vätskan torka så att det inte längre syns... ni vet, som vatten. Men nattens vätska sitter kvar HÅRT i tyget. Ew.
 
 
Eh, känner att jag behöver skriva något underbart och fint med vecka 21! Jo, förresten! Jag lekte med bebis igår! Han sparkade och rörde sig något otroligt just igår. Det var otroligt starkt! Han reagerade på mina rörelser. Drog upp min tröja, som då fortfarande var ren från bröstmjölk, för att kunna beskåda magen. Mellan blodets pulseringar såg man hur det guppade upp och ner. Nu kan man utan några svårigheter alls både SE och KÄNNA rörelserna med handen. Underbart. Längtar till nästa möjlighet att få ligga och leka med finaste! <3
 
 
Tips mot smärtan i rumpan mottages gärna!
 

Kommentarer
Lin säger:

Använd sporttoppar! Sååå skönt! Även att sova i :) dessutom kan du köpa såna där inlägg till brösten (lär du ändå behöva sen efter förlossningen).
Härligt med aktivitet i magen! ❤️

2014-02-20 | 13:38:59
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Anonym säger:

Xyloproct mot smärtan finns receptfritt på Apoteket !

Svar: Ååh, tack för tipset!
Snutten

2014-02-20 | 15:48:00
bambino.blogg.se säger:

Smärtan i skinkan låter som ischias nerven som klämts. Vanligt vid graviditet, hade det med kotten. Rörelse skall vara bra (även om det är de sista man känner för)

Svar: Ahh, jag hade hoppats på att slippa, hehe. Var ute på promenad även idag så jag hoppas att det blir bättre snart! Kram!
Snutten

2014-02-20 | 16:17:25
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Malin säger:

Vad kul med så mycket rörelser! Duktig bebis! :) jag har hittills kört vetekudde mot alla smärtor och det har fungerat utmärkt! :)

Svar: Ååååh, det ska jag testa med detsamma! Kram!
Snutten

2014-02-20 | 19:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback