-

Jag älskar, älskar, älskar kommentarerna här inne. Ni anar inte hur många gånger ni har varit min källa för tröst, för betydelsefull info och kunskap. Tack så hemskt mycket! Och när det känns som att jag sitter ensam i den där stjälpande båten loggar jag in på bloggen och inser... nä, jag är inte ensam. Så många har tagit sig igenom denna situation. Och med era tips klarar jag det mesta!
 
Nu tänkte jag tipsa om någonting faktiskt. Jag var på apoteket idag. Köpte amningsskydd för bröstvårtorna. Testade precis och det gjorde inte det minsta ont i bröstvårtan. Hade faktiskt känt att det blivit lite jobbigt i början av amningen pga att det gjorde så ont. Bebis fick ett bra tag på bröstvårtan. Sedan köpte jag även kupor som fångar upp mjölken på andra sidan bröstet. Fick ut typ 60 ml på andra brôstet medan jag ammade. Men det var svårt att hantera både bebis, skyddet och kupan. Spillde lite här och var, men jag hoppas att jag grejar det snart...
 
Jag tycker detta är två typiska must-haves för mig! Angrar att jag inte köpte detta innan. För inte bara drack bebis ordentligt på vänstra bröstet, men han fick även i sig det "läckta" ur det andra. Nu har jag tagit mig en dusch och masserat bebis. Vi är klara för säng. 
 
 
Just det! En annan grej. Bebis var 53 cm lång och vägde 4200 när han föddes. Fick knappt på sig storlek 50. Så vi har kört med enbart storlek 56 från födseln. Men det har dessutom varit så jâkla varmt så jag har honom helsôssor och strumpor kommer t utan kläder! Det hade jag inte alls tänkt på, så jag kan knappt använda de långärmade kläderna på honom. Och mössor och strumpor kommer inte på tal! Tips för blivande sommarmammor!

Kommentarer
Jenny säger:

Tack för bra tips! Väntar nog en bebis på ungefär samma storlek om ca 4 veckor (eller 6 kanske) så då struntar vi nog i storlek 50 helt. Kan han fortfarande ha strl 56? Kram till er allihopa!

Svar: Jo! Han får på sig storlek 56 alldeles perfekt; Men de flesta i storlek 50 är för små... :(
Snutten

2014-08-07 | 06:41:39
Lin säger:

Skönt att höra att det verkar ha stabiliserat sig nu. Förstår om ditt val är att inte lägga upp varken namn eller bild på gossen, men jag kan ju inte låta bli att dö lite av nyfikenhet! :)

Fortsätt kämpa på! Kramar!

Svar: Aååh, jag vet! Jag vill också lägga upp en bild, måste bara fundera vidare lite...
Snutten

2014-08-10 | 09:21:20
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback