Volleyboll och bebisar?

Jag hade en galen dag igår så jag hann tyvärr inte med att blogga. Sexwise kan jag ta och uppdatera med att vi haft sex tre dagar i rad! Wihu! 
 
Och icke sexwise kan jag ta och berätta att jag först spelade två timmar badminton på morgonen. Sedan skulle jag på en liten get-together vid 12-tiden. Och jag kom hem kl 17 för att äta, och sedan dra ut och spela volleyboll. Gud, vad jag har saknat att spela! Det var så jäkla kul. Jag kom hem 21.30. Och då var visst svärfamiljen på besök, så jag lagade lite kvällsmat. Vi kom i säng kvart i tolv, och jag var tyyyyp helt död. 
 
Ett tag tänkte jag att om R inte tog initiativ till sex så skulle jag bara somna. Som tur var gjorde han det och vi kanske gjorde barn. Slutet gott allting gott. 
 
Idag har jag lagom mycket träningsvärk. Jag blir lite orolig med träningen. Jag ska ha mycket träning de senaste veckorna inför vår match. Och jag verkligen dyker rätt ner för att fånga bollen. Igår landade jag på magen tre gånger (var visserligen sand (jag räddade alla bollar! Hehe)) rätt hårt. Jag är så rädd att det ska gå dåligt pga det. Släng gärna in några tröstande ord. Att spela volleyboll är en passion - men det kanske är det priset man får betala när man vill ha barn?

Kommentarer
Jenny säger:

Spela på! Motion är bara bra och det är mest hopp som man ska strunta i senare under graviditeten. Tänk på alla elitidrottare som blir gravida! Dessutom tror jag bara att det är bra. Motion släpper ut hormoner/ämnen i kroppen som minskar vår stress och ökar välbefinnande, som ju båda bara är bra när man försöker :)

Jag har bestämt mig för att inte fundera så mkt över vad man inte ska göra nu innan man blir gravid, annars kanske man bara går runt och väntar på att bli gravid, och man måste ju kunna leva under tiden.

Så kort och gott, njut av spelandet och oroa dig inte över att det skulle vara negativt :)

Svar: Vilka bra råd du ger! Hjälper mig verkligen att slappna av! Hur går det för dig förresten? Du närmar dig väl BIM? :)
Snutten

2013-09-09 | 15:24:41
Jenny säger:

Ja, om ungefär en vecka, har lite svårt att veta när ägglossningen var lite sen. Tror inte att det är någonting den här månaden däremot, bara en känsla. Men det är bara att hoppas på nästa månad annars :) kram

2013-09-10 | 08:23:46
Lin säger:

Träna på!! Ingen fara så här tidigt! :)

2013-09-10 | 10:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback