Bisolvon-metoden


Senast jag var i Sverige köpte jag bisolvon receptfritt på apoteket (nu vet jag att den även säljs här i Belgien). Jag köpte den i tablettform och den kostar ungefär 30 kr (20 st tabletter). Insåg senare att det flytande bisolvonet tydligen verkar snabbare, men jag började ta tabletterna i god tid. Jag tog min första tablett på cykeldag 3. Jag började med en tablett om dagen. Den normala doseringen är 3/dag.
 
Jag ville inte experimentera allt för mycket, och jag tror inte att det är hälsosamt att ta medicin som man egentligen inte "behöver". Och jag tror inte att det är meningen att lösa upp så mycket slem det går. Jag var bara så trött på att inte vara gravid, så trots att jag var osäker testade jag med bisolvon. Ca en vecka innan BIM ställde jag frågan här på bloggen om jag kanske behövde öka doseringen. Fick svar av Hanna (en annan "försökande") att "ta åtminstone en till". Det gjorde jag fram tills att jag fick max-utslag på mitt ÄL-test. Ännu en gång frågade jag i bloggen om jag skulle fortsätta ta tabletterna eller sluta tvärt. Fick som svar att jag skulle sluta med en gång.
 
Med andra ord var jag helt borta när det gällde denna metod. Fick mycket hjälp av er läsare. Jag tror stenhårt på att det var just pga av bisolvonet jag blev gravid.
 
 
 
Här kommer en lista på hur jag gjorde (för er jävlar som inte orkar läsa och bara vill veta hur jag gick till väga): 

1. Började ta en tablett från cykeldag 3.
2. Ökade dosen till två st från cykeldag 8
3. Slutade ta tabletterna cykeldag 15 när jag fick mitt positiva ÄL-test. 
4. Väntade som en galning till ÄL+11 för att testa. 
 
P.S. Glöm inte att ha sex också. There's only so much medicine can do. 
Lycka till! Och berätta gärna om ni börjat ta eller funderar på att ta bisolvon. Och om det blir några plus! 
Kram på er! 
 

P.S. 2. Läst på internet:  Fertilitetsexpert i USA skriver i sin bok att dåligt sekret är ett av de mest förbisedda fertilitetsproblemen. Det kan förbättras genom att äta östrogen eller slemlösande hostmedicin. 
 

Kommentarer
Lina säger:

Hej! Kommenterade här för ca 1 månad sedan och berättade att vi haft oskyddat sex med min kille under en längre tid men inget hänt, började i förrgår på cykeldag 2 med bisolvon, tack vare dig:) Håller nu tummarna att det lyckas och att allt går bra för er!! Är så glad för din skull, tror det bara tar ett par dagar tills efter BIM innan du ser en tydlig stegring, oroa dig inte! KRAM!!

Svar: Jag hoppas verkligen, verkligen att det tar sig för dig! Och tack för de tröstande orden! Kram!
Snutten

2013-09-21 | 09:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback