Clarification

R har längtat till barn sedan vi gifte oss. Men eftersom jag ville vänta till jag blev "vuxen" och mogen så väntade han till att jag skulle känna mig redo. För lite mer än ett år sedan (maj 2011) startade jag bloggen för att jag kände en längtan till barn. I augusti samma år började vi aktivt försöka. Efter en evighet av sexande fick vi ett plus i mars. Tio månader efter min längtan blivit för mycket att hantera. I vecka 9 blev det ett missfall. Och nu har det gått mer än ett år sedan första försöket..
 
Jag vet att...
  • Det tog sju månader att bli gravid. 
  • Det slutade i missfall, som inte alls är jätteovanligt.
  • Nu har vi bara tre försök bakom oss sedan missfallet. 
Slutsatsen blir såklart att vi fortfarande har en mycket bra chans att bli gravida. Det finns inget som talar för att vi skulle vara infertila  eller utanför ramen för det "normala". Men förstår ni varför det KÄNNS som att vi har försökt i en evighet? Förstår ni varför man vill att det ska ske snabbast möjligt? Därav bisolvon. Därav sexande varannan dag. Därav äl-test. Därav ligga med benen i luften i en halvtimma efteråt (R alltså- inte jag). 
 
 

Kommentarer
Amanda säger:

Hoppas hoppas på denna månad!!

Svar: Tack, hjärtat!
Snutten

2013-09-03 | 13:01:58
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Malyn säger:

Hej!
Jag ville bara berätta vad glad jag är att jag hittade din blogg. Jag och maken sitter nämligen i samma sits som er :) Vi försöker med bli gravida. Ska bli kul att följa er resa samtidigt som man själv försöker. Jag ska också försöka slänga upp en blogg :) Lycka till!

Svar: Vad roligt med en ny läsare. Tycker definitivt att du ska börja blogga så kan även jag följa dig! Kram!
Snutten

2013-09-03 | 14:00:35
Jenny säger:

Jag förstår precis hur du känner. Ni måste bestämma själva när ni vill söka hjälp. Jag skulle ha väntat lite till, kanske i alla fall fram till jul. Det är ju som du skriver, det finns inga tecken på att ni skulle ha svårt att bli gravida och förhoppningsvis kommer det snart :)

Svar: Jag är inne på samma spår. Väntar till jul i alla fall. Kram!
Snutten

2013-09-03 | 16:07:32
Hanna säger:

Klart att jag förstår!!Vi har själva försökt lääänge!Har också gått igenom en utredning eftersom vi hållt på i mer än ett år.(Läs i min blogg så finns min info där ).Man vill vara gravid helst igår!
Kram på dig hoppas det är vår tur nu!!

Svar: Hoppas, hoppas! Och du har en JÄTTEFIN blogg som jag definitivt ska börja fôlja.
Snutten

2013-09-03 | 18:33:32
Bloggadress: http://nattstad.se/linnea83
jenny säger:

Hur går det förresten med äl-testen?

2013-09-04 | 09:44:34
Lina säger:

Hej snutten! Hittade din blogg för ca 2 månader sedan och kollar in här varje dag! Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex i ca ett halv år men ingenting har hänt, har testat med äl test i ca 2 månader men har ännu inte hittat min äl. Är väldigt frustrerad och väntar så mycket på att bli gravid och få barn. Förstår dig till 100% i dina tankar! Tänkte själv pröva Rosenrot nästa månad, har du prövat det? Eller det är väl egentligen bäst då man har otydlig ägglossning så kanske det inte är något för dig! En stor kram till dig och försök tänka att vi är många i samma situation!! Hoppas vi alla får plus snart!!

Svar: Vad roligt att du hittat hit! Jag har inte prövat rosenrot för jag har läst att det kan rubba cykeln. Och jag har ganska tydlig ägglossning, men ska bara fånga det på testen. Tack för din fina kommentar. Kram!
Snutten

2013-09-04 | 09:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback