Berätta

Idag kom Rs syster förbi. Hon nämnde att hennes kompis berättade att hon var gravid! Så vi pratade lite om det. Vi har aldrig pratat om mitt missfall, och hon aldrig nämnt det. Men jag gjorde det idag. Eller mest av allt diskuterade jag hur dumt jag tyckt att det var att vi berättade innan den 12e veckan. Hon tyckte inte alls att det var dumt. Jag förklarade att det inte var värt att göra alla så glada och förväntansfulla och sedan få ett missfall. Och att jag nästa gång antagligen skulle vänta till andra trimestern. Men hon tyckte att man åtminstone kan berätta för familjen. 
 
Jag ville berätta för henne om allt, speciellt när hon sa att hon gärna ville veta tidigt. Men jag lät bli, såklart. Jag känner mig inte alls bekväm med att berätta än. Jag tänker dock berätta för bästis, tror jag. Hon vet att vi försöker. Faktum är att hon frågade: "Hur går det på bebisgörarfronten?" 
 
Snart ska jag svara att jag är gravid. Undrar hur hon kommer att reagera! Spännande! Vet inte varför det känns ok att berätta för henne. Kanske för att hon är längre bort. Och jag vet att hon inte kommer föra det vidare till någon annan. Aterkommer med hennes reaktion!

Kommentarer
amanda säger:

Bra att du berättar för någon så du kan ventilera :) Tror det kan vara nyttigt att någon vet men hela världen behöver ju inte veta ;)

2013-09-24 | 17:26:51
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback