v5+0

 
Efter ett samtal med gynekologen har jag nu bokat tid för VUL (15 november, 12:30), och jag har även fått OK för att använda medicinen. Hon rekommenderar 1 tablett om dagen, och det ska jag ta fram till vecka 12. Jag är då i vecka 7+1, så vi borde få se ett slående hjärta. Om jag, mot förmodan, skulle vara gravid från förra månaden (vilket är osannolikt) så är jag i vecka 11+6. Men då hinner vi ta NUPP-testet också. 
 
Det känns så otroligt skönt att ha dessa saker avklarade. Det är verkligen en tyngd som lyfts från mina axlar. Nu kan jag se framåt och börja njuta ordentligt! Snart ska jag tralla ner till apoteket och hämta ut medicinen. 
 
 
Tänkte även köpa ett till digitalt test. Jag har läst runt på lite trådar (jag vet, aja baja!) och sett att många vill se sina test gå från 2-3 veckor till 3+. Det vill jag också. Men det leder till noja... "När ska det ändra sig? Vad är normalt? När borde jag se 3+???"  Så jag vill ju gärna se 3+ när jag väljer att testa. Gör jag inte det kommer jag definitivt bli orolig! Och då känns det lugnande att kunna ha ett test hemma och testa igen efter ett par dagar... 
 
Är även sugen på att testa med de billiga stickorna för att se en ökning. Men jag låter bli. Det går inte att inte vara orolig, men jag njuter också nu. Nu kan jag faktiskt börja ta det lugnt igen. Speciellt när jag nu äntligen känner av tydligare symtom. 
 
 

Kommentarer
Hanna säger:

Dom digitala testen kan ju vara väldans missvisande när det gäller veckor,då alla har olika mycket hcg olika veckor!Men detta vet du..Jag skulle ta det enbart för att se orden GRAVID och skita i veckorna,för dom spelar ingen roll i sammanhanget =).Kram på dig!

Svar: TACK! Jag känner faktiskt inget behov av att testa med cb digital. Jag vill bara veta "what the fuss is about", eftersom aaalla tycker de är så himla bra. Vet ju att jag är gravid. Skulle dock vara häftigt att se GRAVID. Ska ta testet med R! Är bara rädd att jag skulle vilja se 3+ efter 2-3 veckor. Det är ju skitjobbigt. Och inte är de billiga heller.
Snutten

2013-10-31 | 11:17:37
Bloggadress: http://nattstad.se/drommenomettbarn
bambino.blogg.se säger:

Blir så glad och lycklig i hela kroppen när jag läser dina inlägg! Tack!

Svar: Men ååååh, vad glad jag blir av att läsa det! Kram!
Snutten

2013-10-31 | 14:03:48
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback