Rädsla

Folk blir gravida till höger och vänster omkring mig. Jag vill också. Längtan griper tag i mig igen. Folk undrar när det är dags för barn. Svärmor undrar. Alla kan dra åt helvete. Jag hatar frågan. Som att det är jag som bestämmer. Som att jag kan styra det. Hatar att folk tror att det är okej att fråga sådant. 
 
Idag är ingen bra dag att inte vara gravid på. Jag vill att det ska bli vår tur nu. Måtte det bli en lyckad graviditet nästa gång. Vet inte vad jag ska ta mig till om det blir ännu ett missfall. Jag vet att jag inte ska tänka så, men idag har skräcken gripit tag i mig. Och nu vägrar den släppa.
 
Jag ska försöka sova bort det. 
Godnatt.
Hoppas att ni sover bättre än vad jag kommer göra. 

Kommentarer
Mandy säger:

Usch! Jo, folk kan behålla sina frågor för sig själva!

2013-10-18 | 01:17:24
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Anonym säger:

Tänk att en så välmenad fråga kan göra så mycket illa. Hur bemöter du människor som frågar? Vad svarar du? Jag ber till bebis gudarna att det snart är er tur. Styrke kramar!

2013-10-18 | 08:11:01
bambino.blogg.se säger:

Tänk att en så välmenad fråga kan göra så mycket illa. Hur bemöter du människor som frågar? Vad svarar du? Jag ber till bebis gudarna att det snart är er tur. Styrke kramar!

Svar: Brukar bara le och säga att "det kommer väl snart". Eller "allt i sin tid". Typ. Men jag tror att jag ska ändra det till "vafan har du med det att göra?". Det har en bättre klang.
Snutten

2013-10-18 | 08:11:27
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
kampentillettplus säger:

Hittade precis in här.
Jag slutade med mina p-piller 2010
men vi började inte att försöka att bli gravida för ens 2011, så vi har alltså försökt i 2år
utan resultat.

2013-10-18 | 10:48:32
Bloggadress: http://kampentillettplus.blogg.se
kampentillettplus säger:

Finns det något sätt att komma i kontakt med dig?

2013-10-20 | 11:11:24
Bloggadress: http://kampentillettplus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback