Presentation

Ikväll har en presentation för ett par elever i min språkskola som lär sig svenska. Jag är lite nervös, men ser verkligen fram emot det. Det hade nog varit bättre om jag inte var så förkyld. Hur som helst, jag ska prata om Sverige, och skillnader mellan belgare och svenskar. Kommer naturligtvis prata lite om mig själv också. Tänkte dessutom tipsa om hur de kan förbättra sin svenska. Ett av de bästa tipsen jag fick när jag skulle lära mig franska var att börja läsa bloggar. Bloggar är "korrekt" skrivna, dvs, de följer skrivregler, men det är inte långtråkigt som i en bok. Det är mer vardagliga saker, och oftast med talspråk inblandat
 
Därför tänkte jag fråga om ni ville tipsa om era bloggar inom kategorin "graviditet"? Har andra kategorier som "mode och skönhet", "inredning", "sport", "hälsa". Tänkte nämna minst två i alla kategorier. Hojta till om ni har några tips!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback