Kakelugn

 
Om jag tidigare hade mjölkiga flytningar så är de numera gräddiga. Varsågod för informationen! 
 

R och jag köpte en kakelugn förra månaden. Vi har eldat i den nästan varannan dag. Nu undrar jag om det kan vara farligt att andas in om man är gravid. Hittar inte direkt något svar. Självklart åker röket ut genom röret, men det luktar ju... Är det inte röken som luktar? 
 
R menar att det inte är farligt, och att en promenad i stan är värre. Att det är trä som eldas, inte plast och inte heller är det några kem-ångor. Men jag undrar ändå lite över detta. Någon med erfarenhet som kan lugna mig? 
 
Det är så mysigt med en brasa, filt och en kopp te i höstmörkret. Men finns det någon som helst risk så åker det ut genom fönstret på direkten (icke exklusive maken). 
 
 


Kommentarer
Malin säger:

Elda på!!! Vi har kamin som uppvärmning i vårt hus och jag har aldrig hört något om att det skulle vara farligt. Brandrök är en annan sak och den är ju farlig för alla, gravida som ikkegravida. Det lilla som kommer in i huset när man eldar är ju bara en liten puff av rök. Förut var det ju enda sättet att värma upp husen, tänk vad få/ missbildade bebisar som hade fötts då om det var skadligt. Du tycker det är mysigt med brasan= du mår bra= bebis nöjd och mår bra!
Kram på dig :)

Svar: Du har helt rätt! Behövde få det bekräftat och det gjorde du så bra! Nu ska jag njuta av den sprakande brasan! Stor kram!
Snutten

2013-10-31 | 20:31:00
bambino.blogg.se säger:

Snälla vännen. Njut nu, nojja inte. Kram!

Svar: Försöööker! :D Ville bara ta det säkra före det osäkra! Kram!
Snutten

2013-10-31 | 20:39:51
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Lin säger:

Lugn, bara lugn! Lyssna på maken din och gosa till det framför brasan istället! :)

2013-10-31 | 21:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback