Storhandlat

Idag har jag storhandlat. Jag har köpt massor av grejer som är lätta att laga och sådant som jag var sugen på. Bland annat brysselkål, sparris och selleri. Man ba whaaat? R undrade också om något var fel på mig. Men allt grönt bara lockar! Köpte även massor med frukt. Mandariner och vindruvor hjälper mot illamåendet. Jag behöver liksom mumsa på någonting. Och då vill man ju att det ska vara något nyttigt. 
 
R är en sådan otrolig stöd under dessa dagar. Jag mår sämre av att veta att jag inte klarar av att göra de vanliga sakerna "för honom". Maten brukade t ex alltid vara klar när han kom hem, och ibland när jag kommer hem från universitetet så vill jag bara sova. Men han har hittills varit väldigt förstående.
 
Det är så mysigt att gå runt i affären, även om lukterna inte alls är särskilt trevliga. Men gång på gång hittar man något bebisrelaterat. Barnmat, blöjor, mjölkersättning, nappar. Och R och jag skiner upp som två solar. Jag tror att jag redan ska ta och köpa lite grejer. Även om det fortfarande är tidigt. 
 
 
P.S. Jag vet inte om det har varit otydligt att jag är ganska glad över att vara gravid. Fan, jag kanske inte ska skriva "ganska" glad. JÄTTEGLAD menar jag förstås. Kan kanske ha det som en sidfot, eller varför inte skriva det direkt på headern... "JAG ÄR GLAD FÖR ATT VARA GRAVID!". Kanske blir det liiiiiite tydligare för de som inte har så bra koll. 

Kommentarer
amanda säger:

ÅÅÅsparris var något som jag älskade som gravid, smörstekt mums!!

2013-11-27 | 10:15:57
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback