Smärtor och rädsla

Precis innan jag satte mig i bilen och skulle köra iväg fick jag en sådan hemsk värk i magen. Blir så rädd när det värker. Jag brukar inte ha ont alls faktiskt. Känner knappt av "mensvärken", men när den väl kommer blir jag skräckslagen! Vill inte att något ska gå fel! 
 
Minns att det började blöda första gången efter en ordentlig värk. Jag hade kommit hem och sett brunt blod i trosan. Det var mer som en huggande smärta. Blir så otroligt rädd varje gång det gör liiite extra ont. Men det ska väl vara normalt? Eller? Det kan ju göra ordentligt ont utan att något ska vara fel? 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Jag får fortfarande hugsmärtor ibland, jag är i vecka 25. Är ligamenten sin spänner till när man rör sig för hastigt. Men blir fortfarande orolig, men det är livet sin mamma. Man slutat aldrig nojja, hur gammal barnet än blir :) men oroa dig inte :p

2013-11-08 | 16:34:16
bambino.blogg.se säger:

Kan förstå att du blir rädd, men lyssna på anonym. Och googla absolut inte, och lyssna inte på familjeliv. Det kommer du inte må bra av. Kram

2013-11-09 | 08:42:59
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Malin säger:

Håller med de andra två! Jag får huggsmärtor ibland, jag ringde bm och frågade och hon förklarade det som att livmodern är upphängd i ligamenten. Livmodern växer under hela graviditeten men ligamenten växer inte, de kan bara dras ut och dras ihop. Så när livmodern växer hinner inte ligamenten med stretchas ut ibland och då kommer den huggande smärtan. Jag tyckte det var logiskt.

2013-11-09 | 09:07:28
Mallan säger:

Googla inte, läsa inte på familjeliv och jämföra inte med dina förra graviditeter.
Bara på din läkare och barnmorska. Och låta tiden gå.
Det KÄNNS att vara gravid men analysera inte sönder din kropp. Lev som vanligt.
Det sker som det sker.
Nu säger din läkare att det är bra. Då är det bra.

Kram

2013-11-09 | 09:19:36
"Mythos" säger:

Hej. Jag har kikat in på din blogg lite då & då sedan vi var i samma tråd på familj "bf i maj" . Först & främst,GRATTIS!
Sen kan jag säga att sån där smärta har jag upplevt under hela tiden & det verkar inte vara nåt konstigt då jag är i vecka 15 nu:)
Grattis igen, det ska bli kul att följa med under din resa!


Ta hand om dig, & försök att inte oroa dig så mycket!

/Martina

2013-11-09 | 12:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback