Jobbigt

Nu blev det av någon konstig anledning att min svärmor typ fått reda på att jag är gravid. Rs syster och jag brukar jogga tillsammans, och idag när hon undrade om jag skulle följa med sa jag att jag inte kunde. Fick då ett samtal av svärmor att varför går det inte? Jag sa att jag hade ont i benet. Är det benet eller finns det någon annan anledning? Jag svarade att det kanske fanns en annan anledning. Hon förstod ju på direkten. Och hon höll med, "ja, då borde du verkligen inte jogga. Och ha inte på dig högklackar heller. Det kan också vara farligt." Fast jag fick känslan av att hon trodde att jag misstänkte att jag var gravid, och att jag kanske inte var det.. Att jag inte hade fått det bekräftat. 
 
Jag tycker det är lite jobbigt att hon ska lägga sig i så värst, men jag vet ju att hon menar väl. Men jag vet också, att om något går fel så kommer hon hitta en anledning att "skylla" på mig. Typ: "Men gick du i högklackat? Gjorde du? Amen, det är ju därför..!"
 

Mmm... verkligen vetenskapsbaserat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback