HCG-nivå.

Ringde till doktorn och fick veta att mitt hcg ligger på en bra nivå. Jag har ett värde på 5000. I vecka 6 är det ändå en bra nivå, även om det ligger under "medel", av vad jag läst på internet. Men läkaren sa att det såg jättebra ut så jag följer det hon säger istället. Idag mådde jag ordentligt illa, men det gick över ganska snabbt. Det blir mest när jag håller på att steka och laga mat och så. 
 
Annars mår jag rätt så bra. Känner mig väldigt nöjd. Om precis en vecka har vi även vul. Fy fan vad jag längtaaar! Jag vet att mycket av det jag skriver blir repetetivt, men det är mina tankar också, repetetiva; Längtar, längtar, längtar! 
 
Idag skulle jag tillsammans med mitt team åka till Holland för att spela volleyboll, men jag skippar det. Känns sorgligt, och alla i laget ville att jag skulle spela, men jag sa att min armskada fortfarande inte riktigt har läkt. Hade varit härligt att följa med fôr peppning, men R och jag har andra planer. Ikväll ska vi till Ikea, och sedan ska vi möta upp ett par vänner. Ska bli jättenice, var superlängesedan vi träffades. 
 
Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)
3 5 – 50
4 4 – 426
5 19 – 7 340
6 1 080 – 56 500
7-8 7 650 – 229 000
9-12 25 700 – 288 000
13-16 13 300 – 254 000
17-24 4 060 – 165 400
25 – 40 3 640 – 117 000



Kommentarer
Jennie säger:

I v 4+2 låg mitt HCG på 22000 och i v 5+? På 40000

Svar: Oj! Kan det vara så att man räknar lite annorlunda på olika platser? Och tabellen kanske inte heller riktigt stämmer, :S
Snutten

2013-11-08 | 14:27:12
J säger:

Jag vill inte göra dig ännu mer orolig men jag råder dig att fråga läkaren om du kan få ta ett till prov nu snarast för att se hur värdet stiger. För de viktigaste är egentligen inte hur högt värdet är utan att det ökar som det borde. När jag fick MA så kollade dom hcg i början på v.6 och då låg värdet på 14000, vilket var bra. Men sedan tog de ett nytt blodprov två dagar senare och då låg värdet på 19000. Vilket inte var så bra då hcg ska fördubblas. Läkaren misstänkte utomkvedes men vid nästa ultraljud så hittade dom ett foster och ett tickande hjärta i livmodern. Ännu levde hoppet! Men så i vecka 11 konstaterades det att fostret var dött sedan vecka 7. Jag menar absolut inte att göra dig mer orolig utan snarare tvärtom, för egentligen säger hcg ingenting om du inte kollar flera dagar efter varandra. Som du säger så kan det variera från person till person hur högt det är trots samma vecka. De viktigaste är att det stiger som det ska, dock finns de solskenshistorier trots dålig stigning på hcg. Förlåt om mitt inlägg gör dig mer orolig, de är de sista jag vill. Lycka till med graviditeten!

Svar: Nog blir jag orolig, men om jag jämför med mitt förra värde så har det ändå stigit mer än tillräckligt. Så det är bara att vänta och se till mitt vul...
Snutten

2013-11-08 | 21:56:23
bambino.blogg.se säger:

Låter som du hittat en jättebra läkare.

2013-11-09 | 08:03:25
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback