1 November

Blä... Mina nya gravid-tabletter smakar illa. Inte så najs att svälja, speciellt när de är så stora också. Men jag är tacksam för att jag ens har rätt att ta dem! Hehe. Igår stoppade jag även upp progesteron-kapsylen i muffen. Det var det konstigaste jag gjort. Jag brukar ju inte vara där inne och pilla, men det kändes lite konstigt. Som att jag nästan kände tappen... Är otroligt noga med att tvätta händerna. Inte bara när jag ska pilla med muffen men när jag ska laga mat och så. Äter aldrig samtidigt som jag sitter vid datorn, för jag är rädd att bakterierna ska hamna i maten. Det gäller att vara noggrann, även när man inte är gravid. 
 
 
Funderar på att ta ett test i morgon för att se styrkan lite. Tycker att jag förtjänar det. Sedan tar jag säkert den digitala.. om jag känner för det. 

Kommentarer
bambino.blogg.se säger:

*fniss* ja vad gör man inte? ;)

2013-11-01 | 15:19:56
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Mammadrömmar säger:

Stort grattis, finaste du! <3

Svar: Tack, söt!
Snutten

2013-11-01 | 18:22:04
Bloggadress: http://childofsn0w.blogspot.com
Pelusa säger:

Grattis till graviditeten! :) Är lite nyfiken på progesteron vagitorierna som du använder. Hittar inte så mycket på nätet om dem. Står bara att det kan användas för barnlöshet. Vad är de egentligen bra för? Vad gör de riktigt? Hur är det vid missfall, ska de förhindra nya missfall? Många frågor... All lycka till dig! :)

Svar: De höjer progesteronnivåerna så att OM missfallet är baserat på låga progesteronnivåer så kan ett missfall förhindras. Medicinen används också i samband med östrogen, men det är för dem med allvarliga menssymtom... Jag hittar mer på nätet på franska och nederländska, så fråga om det är något annat som du undrar. IVF-patienter tar alltid denna medicin i Belgien i alla fall.
För mig är kanske medicinen mer hjälpsam på en psykiskt nivå. Jag behöver den nog mer psykiskt än mentalt. Kram!
Snutten

2013-11-02 | 07:57:57
Bloggadress: http://mammapelusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback