Tre år snart!

Idag är en sådan där dag då jag verkligen vill vara gravid. Jag vill ha en bebis! I morgon ska jag nog börja ta folsyra igen. Jag sitter på Rs kontor och hans chef kom in. Han beklagade missfallet och jag fick en kram. Tyckte att det var riktigt snällt av honom. Och sedan sa han att "jag är så ung, så det löser sig!". Vilket är sant. Jag är ju ung. Och snart lär jag vara gravid igen. Hoppas att det inte dröjer sju månader till. 
 
Om fem dagar har jag och R varit officiellt gifta i tre år. Vi hade vår registrering i Sverige, och sedan hade vi själva bröllopsfesten i London (en månad efter registreringen) och därefter flyttade jag till Belgien. Så egentligen firar vi vår bröllopsdag 14 Juli, men känns fortfarande så overkligt att vi är så nära TRE år! Och i augusti i år har vi varit ett par i sex år. Jag tror att vi måste ha barn typ nu för att inte tröttna på varandra snart. Det måste väl ändå vara en av de bästa anledningarna till att skaffa barn ihop. Eller vad säger ni? :P

Kommentarer
Lin säger:

Ja, börja med folsyran!! Den är ju bra att ta oavsett! Innan kunde jag strypa folk som sade "du är ju ung, du har tiden på din sida". Jaaaa, men längtan och viljan är inte mindre för det... Folk menar väl, men tänker inte alltid steget längre. Jag hoppas oxå att ni snart har en bäbis! Hoppas, hoppas!! :)

2013-05-30 | 19:24:45
jennie säger:

Varför slutade du med folsyran? Den ska man börja ta 3 månader innan man försöker bli gravid

Svar: Oj! På min tablettburk står det att man ska ta folsyran 4 veckor innan ÄL. Jag slutade när jag fick veta att jag fått missfall. Har dessutom velat fram och tillbaka om vi skulle försöka nu eller inte... så det är därför jag inte tagit folsyran.
Snutten

2013-05-30 | 21:38:40
Bloggadress: http://langtanefterenliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback