Skitjävlabajshelvete

Jag har haft en helvetisk vecka. Det har varit en massa spring i vårt hus. Gäster som bara kommer oväntat och går in över mitt nymoppade golv med äckliga skor. Och nämner att de är hungriga. Sedan får jag spontanlaga mat medan folk klagar över hungern. Sedan har det varit personer som velat komma, och jag har sagt att jag är upptagen, men de kommer ändå... Och sitter kvar i två timmar!
 
Igår var jag bara så otroligt ledsen och arg. Vad är det här för jävla stil?! Hur kan man göra såhär? R tycker inte att det är ett jätteproblem men jag tycker att det är viktigt att visa att vi uppskattar att folk RINGER innan de kommer. Och säger det till dem! R vill inte säga till sin familj att de måste ringa eller säga till, eller fråga om de får komma. Han tycker att det är självklart att de ska få komma när de vill. Och jag ska alltid vara värdinna (aka servant). När jag höll på att bli helt galen på hur han kunde tycka så sa han att han vill att de ska ha en nyckel till vårt hus. Idag ska jag "slarva bort" den nyckeln. 
 
Jag har nu låst in mig på mitt rum och jag är absolut inte hemma om någon skulle få för sig att titta förbi. Jävla skit-Belgien. Kan inte follk svenska till sig lite?! Absolut helt oacceptabelt. Eller vad säger ni? Hur hanterar man oväntade gäster?

Kommentarer
Amanda säger:

Blä vad hemskt!! Skulle aldrig tolerera det! Nästa gång be dom laga sin egen mat och gå ut eller till ett annat rum. Vilken still, skulle inte öppna om någon kom oväntat hit!

Svar: Jag brukar heller inte öppna ibland, men ibland är det oundvikligt när folk VET att jag är hemma. Skönt att veta att jag inte är den enda som tycker att det är oacceptabelt.
Snutten

2013-05-28 | 16:44:32
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Hanna säger:

Ogillar också oväntat besök! Vill de bara säga hej eller hämta/låna något är det okej för min del, men inte om de tänkt stanna länge. Vi bor väldigt nära min sambos familj som gärna kommer över oanmält på vardagskvällar, när min sambo jobbat hela dagen och jag har under tiden längtat efter lite ensamtid med honom. Han ville inte säga till dom att kanske fråga om det var okej först. Slutade med att jag grät och var väldigt nere. Jag fick ju aldrig vara ensam med min man!
Nu har han iaf påpekat det, och de verkar buttra över det hela och säger "ja, nu för tiden måste man tydligen anmäla sig!"
Men jag mår bättre! Kan tillägga att vi har en son på fyra månader, så jag förstår varför de vill hälsa på. Tycker bara att det inte är så mycket begärt om de ringer först.
Kram

Svar: Tack! De bor också väldigt nära, och kommer väldigt ofta. Speciellt vid middagstid när jag dukat upp en "candle-light-dinner" för två. Tycker det är så jävla dålig stil. Men skitbra att din sambo sagt detta till dem! Ibland vill jag att R ska säga ifrån men samtidigt är så rädd för att hamna på deras "dåliga sida". Tycker att det är lite allmän vett att man ringer och okejar först. Kram!
Snutten

2013-05-28 | 17:40:08
Malin säger:

usch, skulle vilja flytta hem igen till sin egen familj och leva som man vill, skulle inte stå ut med det här hela livet ut.

Svar: Nästan så att jag gör det. R måste också fatta att jag menar allvar och att det faktiskt ÄR en big deal.
Snutten

2013-05-29 | 17:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback