Blondinbella

Blondinbella är gravid. Hon ska ha barn i november (jag är den sista i hela bloggsverige som nämner detta, alltså). Precis som jag skulle. Skillnaden är väl att det gick åt helvete för mig. Men jag är ändå glad för hennes skull. De verkar vara väldigt lyckliga. Det har väl automatiskt blivit så att jag tittar in på hennes blogg varannan dag nu istället för varannan vecka...  Då får jag även möjligheten att läsa allt konstigt, för att inte tala om det rent idiotiska hon skriver ibland. 
 
Jag erkänner att jag egentligen aldrig haft särskilt höga tankar om henne, men ju mer jag läser desto mer häpnas jag. Jag häpnas över hur en kvinna i dagens samhälle blivit så framgångsrik med såå primitiva tankar. Nu tänker jag inte nämna just alla de blogginlägg jag irriterar mig på. Det skulle bli ett never-ending inlägg. Men här är ett axplock av meningar.. 
 
 
"Dessutom kommer jag aldrig någonsin amma öppet vilket jag tycker är äckligt men det kan vi ta senare."
 
"Det är helt hopplöst att klä barnen så att man inte ser vad det är."
 
"Ska vi lägga till en toalett också på offentliga platser för de som inte är en man eller en kvinna? En egen hen-toalett? Ska vi hitta på ett till yrke också för de som inte känner att de kan gå till en gynekolog eller urolog för att man är något där i mellan? Ska vi göra en hen-avdelning i klädbutikerna så att ingen blir kränkt över att det bara finns manliga och kvinnliga kläder?"
 
 
Nu senaste inlägget jag stör mig på samt intresserar mig av... Det är när hon nämner att hon och Odd är väldigt noga med att hålla pruttar och liknande utanför sin relation. Jag fattar inte ens hur det är möjligt. När jag måste fisa säger jag det till R så att han är förberedd. Ibland råkar jag prutta när jag skrattar. Då skrattar vi ännu mer (då råkar jag bajsa på mig, hehe. Nä... det gör jag inte.). Ibland pruttar jag i sömnen när R är vaken. 
 
Jag minns nu när jag var gravid. Jag hade hemska, hemska gaser som jag aldrig kunde släppa ut. Det gjorde skitont. Då masserade R ut alla pruttar. Synd att Blondis går miste om detta. Det är äkta kärlek, right there. Det är inte bara jag som pruttar i vår relation, (som det kan verka). Nu är det så att jag kan urskilja Rs pruttar från andra pruttar. 
 
Okej... det var inte det jag skulle prata om. Angående hennes andra inlägg tycker jag att vi kan acceptera att alla är olika. Vissa klär sina barn på ett visst sätt. Andra känner att de behöver en könsneutral identitet... Att acceptera detta är nyckeln till fred, både i världen och inombords. Precis som jag accepterar att Blondinbella har konstiga och rent idiotiska åsikter. Och att hon är född i fel millenium. Jag tycker om henne ändå. Och önskar henne allt väl... men gärna också att hon får en liten "hen"-bebis så att hon förstår att allt i världen inte är svart och vitt. Eller blått och rosa, som hon kanske föredrar. 
 
 
PP.S. Jag ser att det låter som att jag är värsta pruttnarkomanen, men det är inte sant. Och... jag försöker undvika att prutta framför R... Det är ju aldrig trevligt för ens partner. MEN om jag inte ORKAR/KAN gå ut så kan det se ut som beskrivet ovan. Är det så farligt? 

Kommentarer
Amanda säger:

Precis dom där uttalande reagerade jag också på. Haha här kissar vi med öppen dörr och fiser när det behövs skulle aldrig klara en relation utan det :P

Svar: Hahaha, TACK! Jag började känna att jag/vi var rätt onormala på slutet av inlägget. Att det kanske ska vara så som hon skriver i sin blogg. Men vad som än funkar i relationen, eller hur? :P
Snutten

2013-05-09 | 13:29:09
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Annie säger:

Man måste kunna göra äckliga saker med den man bor ihop med! (okej det där lät snuskigt) men typ rapa, fisa, kissa osv.. Och jag kan erkänna (aldrig berättat det för någon) att under förlossningen satt min sambo och höll mig i handen när jag skulle bajsa! Det trodde jag aldrig att jag skulle göra med honom :) så hoppas Blondinbella vet vad hon gett sig in i, det kommer en förlossning också, och det är allt annat än vackert :p

2013-05-09 | 17:51:57
Bloggadress: http://varnojdmedalltsomlivetger.blogspot.com
Sussi säger:

Haha oj oj här har vi fis och pruttkalas ibland kan jag säga dig ;) Okej, i början av relationen var jag jättenervös för att råka fisa eller släppa mig i närheten av min sambo... Jag tvingade honom att släppa sig först innan jag klarade av det. Hahaha. Det var väl som att öppna Pandoras box ;)

Nä men, jag tycker det känns så knasigt att man ska behöva gå och tänka på att inte göra si eller så när man bor under samma tak. Alltså något som ändå är så naturligt att man gör.

2013-05-10 | 07:22:25
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Lin säger:

Man undrar om hon verkligen är sån eller om det bara är en del av hennes image...

Svar: Hoppas verkligen att hon inte är sådan! Det är bara synd!
Snutten

2013-05-11 | 18:36:06
Lin säger:

Pruttfia?! Vart håller du hus någonstans? :P

Svar: Tillbaka! :D
Snutten

2013-05-12 | 20:53:42
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback