Vecka 5?!

I morse hade jag värsta diarréattacken. Ja, det var faktiskt bara det jag skulle skriva. Och att jag ska åka till Indien idag. Har mycket att göra så jag hinner nog inte uppdatera något särskilt. 
 
Just det... jag är i vecka fem nu har jag räknat ut! (v4+4). Det här systemet gör mig jätteförrvirrad. Jag har inte brytt mig om att förstå det tidigare då jag inte varit gravid. Vet bara det jag läst från andra gravidbloggar. Men då går jag in i en NY vecka om TRE dagar? Eller? Betyder det att lördag är det datumet jag går in i en ny vecka? Shit, då är jag i vecka 6! 
 
Det betyder att jag kommer att vara i vecka 8 (7+3) när jag är tillbaka. Gravid i andra månaden? Shit, det här går alldeles för snabbt! Eller har jag räknat fel? Kan någon svara på det här så att jag fattar innan jag åker bort? 
 
Vet inte exakt när jag hade min ägglossning, men min mens startade 12 februari. Och jag har(/hade!!!) en 32 dagar lång cykel. Jag har väl räknat rätt, hoppas jag. 

Kommentarer
Mandy säger:

Jo du har räknat rätt:-) Om första dagen på din sista mens var den 12/2 så är du i vecka 5 (4+4)! Grattis igen och ha en riktigt trevligt resa:-) Kram

Svar: Tack! Shit! Shit... jag är i vecka 5. Okej. Hmm... det tar ett tag att acceptera dock. Känns mer som att jag är i vecka -2 eller något.
Snutten

2013-03-20 | 12:52:38
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback