Symtomsammanfattning och en liten dialog

Igår när vi låg i sängen:
 
R: Har du fått din mens?
 
Jag: Nej, inte än. 
 
R: Du vet väl att den inte kommer att komma imorgon heller. 
 
Jag: Joo, det gör den för jag har faktiskt haft mensvärk (har inte haft ont sedan sist jag skrev om det, tror att det var 2 dagar sedan). 
 
R: Nä, du är nog gravid! 
 
Jag: Hur kan du veta det?

R: Bara en känsla. 
 
 
Alltså, förlåt... Jag brukade irritera mig på kvinnor som visste att de var gravida innan de testat. Men nu når min irritation en helt annan nivå. ¨Är det så att t o m R kan "ha en känsla" om hur det ligger till? Att det liksom lutar åt ett håll, medan jag velar där fram och tillbaka? Jag har ingen aning ju! Är jag helt intuitions-handikappad eller? 
 
Jag har i alla fall INTE haft mensvärk på ungefär två dagar. R stör mig med sin överpositivitet. Jag försöker väga upp det med mina negativitet. I alla fall kring honom. Annars så kan jag känna mig rätt positiv! Jag har inte haft så mycket symtom denna gång faktiskt. Brösten ömmar ganska mycket på sidorna. Har inte upplevt att jag är mer kissnödig än vanligt. Mina bröst kändes lite tunga i morse. Men alltså... de har väl aldrig känts "lätta" precis. Så jag är lite osäker där. 
 
Testa imorgon? 

Kommentarer
Malin säger:

Herregud vad duktigt av dig att vänta! Haha har gått in på din blogg flera gånger om dagen nu senaste dagarna för att se om du har testat än :p men har du väntat alla dessa dagar så klarar du att vänta en/ några dag/ar till!! Kämpa emot!! :) hoppas verkligen att det gror en liten i dig mage nu!!!

Svar: Tack! Jag är rätt duktig, ser jag nu! :D Jag tror nog att jag ska testa imorgon, så kika in imorgon bitti för då har jag nog svar på om det finns något i min mage!
Snutten

2013-03-18 | 13:54:48
Lin säger:

Jaaaa, för fasiken! testa imorgon! Jag klarar inte av den här väääääntan mer! :D

"Är jag helt intuitions-handikappad eller?" - hahaha, du är så skön! :D
Tror det mest är så att du inte vågar tro.. att man försöker skydda sig själv lite, om ifall att det mot förmodan skulle vara negativt när du testar... Kram!

Svar: Jag tror faktiskt att jag SKA testa imorgon. Så jävla stor skillnad kan det väl inte vara mellan +3 och +4, eller hur?! Jag tror också att jag vill skydda mig själv lite...
Snutten

2013-03-18 | 14:01:10
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Amanda säger:

Testa idag! Du har gått över bmi, är du gravid så syns det!!! :D

Svar: Aååh, jag vill! Men jag vågar inte helt enkelt! Kanske imorgon!
Snutten

2013-03-18 | 14:47:26
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Mandy säger:

Oj, jag förstår inte hur du har orkat vänta så länge:-) jag testade ju på BIM-4, haha:-) Jag tycker absolut du ska testa imorgon. Jag tror att ni får ett plus, det känns så:-) Jag ska tänka på er! Kram!

Svar: åh, tack! Jag testar nog imorgon! Det blir nog bäst så! Hoppas på ett megaplus! Kramar!
Snutten

2013-03-18 | 15:32:12
Bloggadress: http://Mandyinmakeup.blogg.se
Lin säger:

Ja, jag behöver nog inte ens säga att jag "håller mina tummar och tår" ;)
Kommer hålla stenkoll på din blogg imorgon bitti! Kramar!

2013-03-18 | 19:21:30
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback