Menskoll

Nu frågar svärmor var jag ligger i cykeln igen. Börjar bli jobbigt! Det hände förra månaden också. Minns inte om jag skrev det i bloggen. Hon trodde att jag var flera dagar sen med mensen... Jag hade varit borta i Sverige, så jag antar att hon hade glömt "hålla koll". Jag sa till henne att nej, om mensen kommer nu är den väldigt tidig! Den är inte alls sen! Felet är mitt eget för att jag väljer att svara på hennes frågor. Det går inte för mig att säga emot folk som är äldre. Då gäller hundraprocentig respekt! 
 
Idag ställde hon frågan igen, om när jag ska ha min mens. Egentligen klagade jag på ont i ryggen för att jag hostat så mycket. Men hon kopplade det till att jag kanske skulle ha mens snart. - Nej, det är inte det, sa jag. Och jag tycker att det räcker som svar faktiskt. Men hon frågade när ska du ha mens då? Jag vill inte ge henne exakta datum eller antal dagar. Tycker att hon ska sluta hålla koll. Jag förstår att hon vill veta när det blir en liten knodd... men det är fortfarande R och jag som bestämmer när vi väljer att dela med oss av den informationen. Vi kanske väntar till vecka 12. Vi kanske vill att det ska vara en överraskning. Vi kanske berättar så fort det blir ett plus! Vi kanske berättar på väg in till förlossningen (eller efter!). Vi vet fortfarande inte...
 
Ibland hade det faktiskt varit skönt att prata ut med en annan kvinna om saken. Fått råd och så.. det kanske sker någon dag snart. Men inte än. Inte förrän det blir ohållbart och jag behöver mer än det stöd R har att ge. 
 
Det är sjukt att hålla koll på någon annans mens. Det är allt jag har att säga. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback