Läkarbesök.

Var nyss hos läkaren, och R följde med... Doktorn sa att det var en viral infektion och att jag skulle vila och sova mycket. När han skulle skriva ut medicinerna säger han: "Jag ser att du har varit hos Dr Bajskorv och att hon skrev ut medicin lämpad för graviditet. Är du gravid? Jag ska nämligen skriva ut medicinerna nu, så jag behöver veta vilka som passar bäst." 
 

Jag känner Rs blickar på min vänstra sida medan doktorn pratar. Han blev nog lite chockad. Trots att jag inte fick någon ögonkontakt med honom kände jag hur hans ansiktsuttryck förändrades från det normala till det oförstående. När doktorn talat klart säger jag: "Nej, jag var ett par dagar sen i cykeln och ville inte riskera någonting, men jag vet med säkerhet att jag inte är gravid nu." Då skrev han ut en hostmedicin, paracetamol och sugtabletter mot hostan (som fungerar!). 
 
R nämnde ingenting om detta när vi tog oss därifrån, men vi var rätt stressade. Han skulle iväg på ett möte. Vi får se om det kommer upp ikväll, eller om det är något han undrar. Kändes lite jobbigt att det kom upp, trots att det inte var någonting jag behövde dölja. Jag menar, det är ingen hemlighet att vi försöker. Men jag brukar berätta allt för R, så det blev lite konstigt att han inte visste att jag kunde ha varit gravid. 
 
Äh, jag vet inte. Hur som helst. Nu hoppas jag att det blir mycket bättre. Det är lugnare i halsen i alla fall. Hoppas att nästäppan kan släppa snart också! 
 
 
Note: Dr Bajskorv heter något annat i verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback