Ananaspaj

Aåååh, det blev sjukt jäkla gott! Det är en av mina favoritpajer - ananaspajen. Och väldigt lätt att göra.
 
Botten: 
100 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Fyllning: 
500 g ananas
1 dl socker
2 dl crème fraiche (jag hade inget hemma så jag använde färskost i stället)
2 tsk vanlijsocker
1 ägg.
 
 
Man blandar först alla ingredienser till botten, och lägger ut i en form. Sedan använder jag mig av stavmixern för att göra fyllningen. Men vissa gillar hela bitar av ananas... men jag föredrar en leeeeen fyllning. Så stoppar man skiten i formen och bakar i ugnen i ca en halvtimma på 200 °C. Servera med glass eller ät den som den är. 
Jag åt pajen till frukost med ett glas mjölk... Funkar asbra det med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback