Temperatur-metoden

Jag har börjat ta tempen på morgonen. De senaste dagarna har den varit 36,1°C. Kroppstemperaturen ska STIGA med 0,2°C - 0,5°C EFTER ägglossning. Typ en dag efter ÄL. På så vis kan man i alla fall vara säker på att ÄL inträffat. Och så kan jag vara säkrare på under vilken cykeldag ÄL sker för mig. Eller om det sker överhuvudtaget. Den kan ju inte skada att ha lite extra koll på cykeln. 
 
Pga progesteron-nivåerna ska temperaturen även hålla sig uppe i tre dagar. Ska bli intressant att se hur det blir! Någon som testat denna metod? 

Kommentarer
Jenny säger:

Nej, inte än. Jag har nog inte ens en tillräckligt bra termometer för det. Däremot kör vi med ägglossningstest den här månaden. Mest för att kolla så att jag ens har ägglossning. Om jag har det kommer vi säkert att strunta i testen nästa månad och bara köra på. Lycka till med tempen!

Svar: Håll mig uppdaterad på hur det går!
Snutten

2013-07-29 | 16:21:42
Lin säger:

Jag orkade aldrig ta tempen samma tid varje morgon så det gick aldrig.. Hehe

Svar: Heheh, hade samma problem i typ fyra månader, men nu tog jag tummen ur arslet och bara gjorde det! :D
Snutten

2013-07-29 | 19:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback