Desperat

Ringde R och berättade för honom att mensen hade kommit. Han blev såklart besviken, precis som jag. Men han vet också, lika väl som jag, att det inte finns något vi kan göra åt det nu. Det är bara att ta nya tag. Sedan sa jag att han får påminna mig att beställa tester dagen innan jag åker till Sthlm. Jag berättade också om den "slemlösande" metoden för denna cykel. 
 
Hans reaktion var... ja, en hel del skrattande. "Men, hahaha... Inte ska du ta hostmedicin för att bli gravid?" Eh, jo? Jag vet inte varför det verkar så självklart för mig. Jag har väl blivit så desperat att jag försöker på VAD SOM HELST... Ja, vad som helst... bara jag blir gravid och får ett barn nu. Gah... Var kan man beställa en lyckad graviditet liksom...?
 
Ibland tänker jag att det finns en högre makt som tycker att det är bättre att vi inte får barn just nu. Kanske finns det en förutbestämd tid och plats. Jag kan kanske inte göra någonting alls för att påverkaIt's going to happend when it's meant to happend. Förutom att jag vill att det ska happenda NU, NU, NU. 
 
 
P.S. Ni är alltid välkomna att kommentera på bloggen. Kommentarsfunktionen fungerar galant - testa vetja, så har jag något att läsa i min mensande ensamhet...

Kommentarer
Lin säger:

Man får tillåta sig själv att deppa ihop lite och sen ta nya tag igen... Jag testade aldrig bisolvon, men tyckte ÄL-test var bra.. Håller med dig, folk är mindre bra på att lämna en kommentar!

Svar: Jag vill verkligen testa bisolvon.. Känner bara att jag MASTE "göra" någonting. och ÄL-test är självklart i denna cykel.
Snutten

2013-07-25 | 04:31:37
Anonym säger:

Det enda som egentligen funkar är att slappna av, även om det är svårt. Att hålla på med hostmedicin låter inte så hälsosamt... Bättre med rosenrot isf.

Svar: Hmm... Kanske har du rätt. Fast rosenrot kan väl påverka en regelbundet cykel till det motsatta, så jag tvekar lite när det gäller det...
Snutten

2013-07-25 | 05:56:53
Malin säger:

Hej på dej!! Tråkigt med mensen :( :( jag har precis mensat klart hehe. Börjar även jag bli desperat och började käka bisolvon tills även min R ifrågasatte hostmedicinen igår :p så nu blir det ingen bisolvon. Tror det är bra att vi har våra män som kan hålla oss tillbaka när våra önskningar och känslor tar över förnuftet! Kram på dig!
Ps jag ska starta en "varför-i-h-vete-blir-jag-inte-gravid-?-blogg" jag håller sig uppdaterad så kan du följa mina misslyckade försök lika desperat som jag följer din blogg ;)

Svar: Yaaaay för en ny blogg! :D Längtar till att få läsa! :) Kram!
Snutten

2013-07-25 | 09:42:23
Anna säger:

Jag tycker du ska köra på ägglossningstest. Jag har blivit gravid 2 ggr på de, dock slutade den ena grav i missfall. Men dom har funkar riktigt bra för vår del. Och då är jag ändå en sån person som inte har använd något preventinmedel på flera år då jag inte "tål" pillerna, så vi har endast kört avbrutet sex och aldrig blivit gravida, så jag trodde inte att jag kunde bli gravid. Med jag körde stickorna från första försöket och det gick riktigt bra, testade till och med om jag var gravid med ÄL stickorna eftersom mina Grav stickor var slut, och dom fungerade bra till det också haha. okej värsta långa kommentaren. Kämpa på nu, detta året är ditt grav år och till våren ska du banne mig ha din bebbe!

Svar: Tack för finaste peppkommentaren. Jag hoppas verkligen att det stämmer! Att det blir vår tur snart! Jag testade också med ÄL-stickor vid förra graviditeten och de funkade jättebra! Kram!
Snutten

2013-07-25 | 15:21:11
Bloggadress: http://www.litedole.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback