Bisolvon

Som sagt... jag är desperat. Och sedan har den här metoden faktiskt FUNKAT för människor. Kanske till och med för mig. Jag blev ju gravid när jag var sjuk. Hostig och snuvig. Minns ni? Då tog jag ju hostmedicin. Kanske var det det som gjorde att jag blev gravid? Ja, jag vet... Det slutade i missfall. Och det är därför jag känner att jag inte vill lösa upp mitt slem så att fler spermier kan ta sig fram. Man vill ju inte göra det lättare för soldaterna. Det är ju det som är meningen. Att de ihärdiga och starka soldaterna ska kunna ta sig fram och vinna racet, liksom. 
 
Men om mitt slem är typ superkräsen och elliminerar även bra spermier då vill jag ju ta bisolvon... Ni förstår mitt dilemma. Velar fram och tillbaka på hur jag ska göra. Vill verkligen bli gravid nästa cykel. Men vill heller inte riskera ännu ett missfall...

Kommentarer
Mandy säger:

Jag har aldrig hört talas om detta. Att ta bisolvon för att lättare bli gravid menar jag. På vilket sätt ska det hjälpa till? Så tråkigt att det inte blev någon graviditet den här månaden! Jag förstår att ni är ledsna och besvikna och det måste man få vara. En sak som jag tänkte på när jag läste ett inlägg som du skrev häromdagen var att jag tror inte att ni behöver ha sex varje dag. Vad jag har hört så har spermierna bättre kvalité om man har sex varannan eller var tredje dag istället. Det är bara vad jag har läst men det låter vettigt. Jag vet att detta är svårt och inte alls vad du vill höra just nu men försök att tänka på annat än att bli gravid också. Hitta på saker tillsammans och njut av den tiden ni har nu, bara ni två innan ni blir föräldrar. Någon gång kommer det hända och då kommer ni säkert ångra att ni inte uppskattade den här tiden mer. Förstår du vad jag menar? Snälla bli inte arg på mig nu för jag menar inte det här på något dåligt sätt.. Jag menar inte att ni ska sluta längta utan jag försöker bara dela med mig av tankar som brukar hjälpa mig när jag är ledsen.. Håll hoppet uppe! Kram på er!

Svar: Hostmedicin löser upp slem så att det är lättare att hosta upp. Men det är även slemlösande i muffen så att det blir lättare för spermier att simma igenom.
Jag vet att vi inte behöver ha sex varje dag, jag skulle inte orka det heller; Det var något jag skrev i ren desperation och för att va "lite rolig", hehe. Det är så svårt att skriva så att det blir tydligt. :) Tar inte alls illa upp! Kram!
Snutten

2013-07-25 | 18:38:54
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Malin säger:

Kanske vet du alla tipsen och råden osv men nu ska du köra äl-tester. Och du vet nog bäst. Jag skriver
Sen kvinnokliniken i Malmö tar emot kvinnor och kollar upp deras fertilitet gratis. Kanske har du något som är lätt att åtgärda. Finns ju kvinnor som blir aldrig gravida pga ingen ägglossning alls men det finns tabletter att ta för det. Sen är det hypotyreos, sköldkörtels brist på hormon... Kanske går det att kolla i Belgien men läste bara i tidningen där Malmö tar emot ALLA kvinnor.
Sen blev du ju gravid och du ska bli det en dag. Du har ju en hel del år på dig ;-)
Hoppas att mina råd är värdelösa och ni får er bebis snart!
Kram!

Svar: Känner mig inte riktigt redo för att kolla upp... då jag faktiskt blivit gravid. Och för kolla upp måste man ha en tecknad sjukhusförsäkring i ett år. Så i november kan jag få kolla upp mig. Kram!
Snutten

2013-07-25 | 22:31:21
Lin säger:

Varför skulle risken för mf bli större om du tar bisolvon? Testa du en månad, men det är säkert inte hälsosamt att ta sånt hur länge som helst! Var rädd om dig!

Svar: Ska nog göra det faktiskt! Nä, alltså jag tänkte att fler "dåliga" spermier kanske kunde ta sig till ägget... typ.
Snutten

2013-07-26 | 07:49:07
Lussan säger:

Det verkar som manga far mf just med bisolvon. Den aktiva ingrediensen ar bromhexine och verkar som overhangande manga far x, blighted ovum som ar tom aggsack. Jag ar en av dem. Fick operera bort en aggledare sa nej tanker inte testa detta igen.

2014-09-16 | 11:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback