ÄL-tester

Jag tror inte jag kommer hinna ha sex idag... R är upptagen i huvudstaden och jobbar med en exhibition. Han är jättestressad och kommer inte hem förrän det är klart. Tror att det blir efter midnatt. Tusan också. Men det gör antagligen inte så mycket. Jag har inte ens tagit mig igenom halva cykeln, än dröjer det länge till ägglossningen.
 
Till er som undrar... jaaaaa, jag skaaaa skaffa ägglossningstester. Det är bättre att ha ordentlig koll på det än att jag sexar sönder mig. Ska se vartifrån jag kan beställa. Jag vet inte varför jag inte gjort det tidigare... Jag tror att det är för att någonstans hade hoppats att jag kunde lyckas utan. Att det skulle vara lätt. Att acceptera att jag behövde hålla koll på min ägglossning var.. typ ett failure. Men det är bara dumt. Och fel framförallt. 
 
Så jo! Jag ska skaffa det nu har jag bestämt. Men tills dess är det varannan dag som gäller. Fyfan vad jag längtar till ett plus. Ni har ingen aning! 

Kommentarer
Puma säger:

Ja det är både för och nackdelar med ägglossningstest. Har man regelbunden mens skulle skulle jag nog hellre köra sm ni gjort hittills utan test. Det blir ännu mer fixering att ha sex för att bara göra barn, man får panik när det slår om på testet och mannen är bortrest eller att man själv är det. Jag körde med tester när vi försökte få dottern under lång tid. Men det var först när jag släppte det som vi lyckades. Och denna gång har jag inte alls kört med tester.

Men gör det som känns rätt för er. Vi är alla olika.

Jag hoppas verkligen det tar sig denna månad för er!!

Styrkekramar

Svar: Jag tror att det kan passa vissa att testa, men jag vet att jag lätt blir fixerad... så jag velar lite fram och tillbaka. Sedan VET jag att så fort jag beställer blir jag gravid. Sedan har jag massor av ÄL-stickor kvarliggandes. ^^
Snutten

2013-07-04 | 08:58:50
Bloggadress: http://drommenom.blogspot.se/?m=1
Lin säger:

För mig var det nästan avstressande att använda ÄL-tester. Men jag hade ju en oregelbunden cykel och då var det skönt att ändå få konstaterat att jag hade ÄL. Plus att jag rent fysiskt inte fixade ha sex varannan dag, så då kunde vi köra lite mer intensivt just när vi visste att det var ÄL på g. Men jag håller med Puma om att man kan bli stressad om ÄL-testet visar positivt och mannen samtidigt är iväg..

2013-07-05 | 11:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback