v 11+2

Vecka 12: 19 dec - 25 dec 2013

Fostret är cirka sex centimeter stort och väger cirka 15 gram. Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarna som dessutom har fått fingeravtryck. Nu börjar fostret också reagera på mammans lägesändringar.

 

Jag har varit så emotionell idag. Grät när jag hörde barnvisan min mamma brukade sjunga för mig. Satt bland folk så jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Jag saknar R, som är i London just nu. Han kommer säkert väldigt sent. Vet inte hur jag ska kunna somna utan honom. Jag har varit så beroende av folk den senaste tiden. Tror att det har att göra med graviditeten. Vill inte att mina vänner ska logga ut från chatten. Vill inte att R ska vara ifrån mig. Vill inte lägga på när jag pratar i telefon med mamma. 

Jag hoppas att jag lär mig vara självständig snart igen. Hur mår ni? Hur går det i era graviditeter? Hur känns det? Let me know! :)


Kommentarer
M säger:

Det går bra, har jag börjat få ont i ljumsken på ena sidan och värker lite i magen och ryggen nu. Antar att det är för de växer! Hur är det med illamåendet? Nu är jag också i vecka 12!

Svar: Illamåendet är mycket bättre, kommer bara lite då och då. Skönt att komma in i vecka 12! Har illamåendet avtagit även för dig?
Snutten

2013-12-22 | 08:14:07
bambino.blogg.se säger:

Fatta att vi är i magiska vecka 12! Hoppas du har det finnemang i sverige hur länge stannar du? Vad gör du om dagarna?

Svar: Jag har varit tillbaka sedan förra veckan! :)
Snutten

2013-12-22 | 12:23:13
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback