Inspirationsinlägg

Ett av det jävligaste jag varit med om var att få missfall... Både första och andra gången. Men den första gången hade jag levt i en lyckobubbla i en månad. Jag hade hunnit drömma mig bort. Det var ju första graviditeten. Jag svävade ju på små rosa moln. Efter att kroppen jävlats i flera månader lyckades jag faktiskt bli gravid. 
 
Efter missfallet gick jag igenom en period där jag trodde att jag aldrig någonsin skulle bli gravid igen. I de lite positivare perioderna trodde jag att det skulle dröja minst sju månader till innan jag blev gravid. Att min mamma sa att kvinnor i vår familj var "superfertila" hjälpte mycket lite. I ett desperat försök till plusset använde jag mig av bisolvon. Det fungerade. Nog fick jag plusset, men lyckan varade inte länge. 
 
Vägen hit har varit svår, och det är så många som varit igenom mycket jobbigare grejer på resan mot ett barn. Nu är det mer än 16 månader sedan vi bestämde oss för att börja försöka. Maybe this is it. Kanske är det vår tur nu. Hur det än går... för ännu kan jag inte vara säker... så vet jag att jag någon gång i framtiden får hålla ett barn jag kan kalla min egen. 
 
Visst. Det dröjer lite olika för oss alla att komma fram till den punkten. För vissa tar det flera år av ovisshet. Av rädsla.. För andra krävs inget kämpande, oroande eller lidande. Men tiden kommer, du tar dig dit. Snart har du ditt plus. Spelar ingen roll om det är genom ivf, ägg- eller spermadonation. Eller om det bara tagit en jävla massa tid. En jävla massa tårar. En jävla massa skit. Snart har du ett barn i din famn. Och allt däremellan kanske inte behöver spela så stor roll längre. 
 
Jag vet att det inte gör det för mig. Jag uppskattar den här graviditeten på helt annan nivå en vad jag gjorde den första gången. 

Kommentarer
Emelie säger:

Tack för ett peppande inlägg! Jag och sambon har försökt i över ett år nu utan att det blivit något så det var verkligen skönt att läsa detta. Du har så rätt, någon gång, hur det än ska gå till så kommer vi att hålla vår bebis i famnen.
Lycka till vill jag önska dig <3

Svar: Aw, tack så mycket! :) Och er tur kommer SNART hoppas jag!
Snutten

2013-12-17 | 18:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback