Vår dåliga humor

Detta är sådant som jag inte vågar skriva på bloggen för att det kanske är opassande... Vet ju att alla inte klarar av humorn mellan mig och R, även om jag kan tycka att det är hur oskyldigt som helst! 
 
 
Dagen innan missfall skar jag mig ganska hemskt i tummen... Efter mycket svordomar och ett högt skrik kommer R in till köket. Jag håller då på att sätta på plåster. Vad har hänt?! frågar han. "Ja, jag tänkte sätta plåster mellan benen så att det kanske slutar blöda!" 
 

Dagen vi skulle få veta att jag fått missfall mådde jag rätt dåligt så vi hade bestämt på förhand att det skulle bli en pizza-kväll. Men sedan kommer vi hem sent från kontrollen och middagen har jag verkligen inte hunnit tänka på middagen. Så när jag står där och kramas med R säger jag: "Dig har jag i alla fall hos mig..." på mitt allra mest romantiska sätt. Nej, säger han då. "Jag ska iväg och köpa pizza nu!" Hahah, det var bara sättet han sa det på. Det fick mig att skratta. 
 
 
Det är väl det viktigaste? Att man får skratta. Och att man har någon som får en att skratta. Idag är det tänkt att jag ska ut ur huset. Bortsett från en liten promenad har jag inte varit ute. Men nu är det väl ändå dags. 

Kommentarer
Lin säger:

Humor är SÅ viktigt!! I mitt jobb kan det ibland uppstå rätt tråkiga situationer, och av någon anledning så kan man börja skämta om de mest tragiska saker... (Självklart med "rätt" personer och lämpliga tillfällen). Det är ju hjärnans sätt att hantera allt tråkigt!

Svar: Precis! Rätt folk och rätt timing krävs ju självklart!
Snutten

2013-04-23 | 11:10:32
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Amanda säger:

Ja i tråkiga situationer behöver man skatta. När vår lägenhet brann ner för ett år sen så bara skratta vi. Gud va vi skratta och drog massa opassande skämt :P Men vi behövde det i stället för att gräva ner oss :)

Svar: Oj! Vad hemskt! Men sant, vi skrattar också vid opassande tillfällen! :D
Snutten

2013-04-23 | 11:33:53
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback