v7+4

R och jag hade ett mysigt samtal i bilen på väg tillbaka hit. Jag förklarade hur jag hade känt mig under kontrollen. Han berätta hur han hade känt sig. Det glädjer mig så att han är så insatt och lycklig. Aaaah, vad glad jag blir! Han sa att han hade stannat upp, slutat andas plus något mer. Men jag minns inte det han sa.
 
 Det känns hur bra som helst det här! Mina symtom, har också börjat blomma upp mer ordentligt nu. Jag är otroligt mycket mer kissnödig nu. Jag har inte upplevt något jättejobbigt illamående även om jag för stunden skulle glädjas åt det. Men mina kräkreflexer are all over the place! Gäsp - kräkreflex. Host - kräkreflex. Tandborstning - kräkreflex. Det är lite jobbigt att inte kunna gäspa. 
 
 
Nästa kontroll är om fyra veckor. Den 8 Maj. Då är jag i vecka 12. Btw, här räknar de lite annorlunda. De säger att man är i vecka 7 när man är i vecka 7 + några dagar. Inte att man gått in i vecka 8. Jag är fortfarande helt confused när det gäller räkningen. 
 
Läkaren konstaterade att det var en bebis (alltså inte att jag skulle ha något som var något annan än en människo-foster utan att det inte var två... bara EN! Därav: En bebis!") Shit, en bebis! 

Kommentarer
Anna säger:

Wow va häftigt! Grattis till ett fint Ultraljud! Här hemma räknat läkarna och barnmorskorna likadant altså 7+0 när man går in i vecka 8 ... :) ska bli skitkul att följa din resa!

Svar: Ska bli SKITKUL att få skriva om den! Kram!
Snutten

2013-04-10 | 09:58:57
Bloggadress: http://litendole.blogspot.se
Sussi säger:

Finaste lilla bebis <3 Ska bli så roligt och spännande att följa er resa! Förhoppningsvis har mitt lilla pyre tittat ut när du ska på nästa ultraljud. Vet att jag har BF 11 maj men några dagar tidigare skadar ju inte :P

Svar: OmenSHIT! Det är ju sååå snart! Kommer längta ännu mer till min lilla när jag får läsa din blogg i maj! :D
Snutten

2013-04-10 | 11:17:24
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Lin säger:

UNDERBART!!! Så skönt att allt var bra!! Satt på allvar och log stort när jag läste dina inlägg :D
Och om du inte redan visste det så minskar risken för missfall betydligt när man väl sett hjärtat slå :)
Vilken fin liten groda ni har i din mage! Tjoho! :)

Svar: Tjohoooo! :D Jag tror att jag läst det någonstanns så det kändes verkligen skönt att se hjärtat slå!
Snutten

2013-04-10 | 12:43:32
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Malin säger:

Skönt att höra att allt var bra med den lille och att allt gick bra! Ännu mer grattis nu när ni har fått se liten och sett att allt är bra, Gud så spännande att berätta för alla!!!! Längtar tills den dagen jag också kan göra det! Ta hand om dig :) kram!

Svar: Tack för de fina orden! Det var så otroligt kul att få berätta för alla! Kramar!
Snutten

2013-04-10 | 16:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback