Blodig natt

Jag visste att jag skulle sova dåligt i natt. Jag visste inte att jag inte skulle få sova överhuvudtaget. Jag hade gaser i magen, som VÄGRADE komma ut. Det var riktigt jobbigt. Som att jag var förstoppad, men jag ÄR inte förstoppad. Så jag vände och vred mig i sängen hela natten. Vid tre-tiden kände jag hur det kom ut något mellan benen. Va? Nej, det kan inte vara blod. Det slutade ju att blöda. Men det visar sig att det är blod. Och när jag ställer mig upp kommer även en klump ut. Jag vet inte vad jag trodde att det var just vid den tidpunkten. Framförallt blev jag så osäker på vad det var för värkar jag haft... jag hade verkligen inte haft molvärk. Hade jag haft det kanske jag inte hade blivit så chockad av blodet. 
 
 
Nere i toaletten drar jag ner byxorna och ser en mörkröd klump. Det är koagulerat blod. Inte liiite koagulerat blod. Det är typ 3x3 cm stor. När jag sätter mig på toa ploppar det ut två likadana klumpar ut. Jag är rädd att det ska vara bebis. Men det är det inte. 
 
1. Skulle det inte gjort förbaskat ont om jag faktiskt höll på att få missfall.
2. Skulle det inte vara mycket mycket mera blod? 
 
Jag fortsätter hoppas, så otroligt svårt dock. Jag har ringt till gyn, men det har varit upptaget i telefonen alla tre gånger. Ska försöka få tid snart och ta reda på varför jag fortsätter blöda. Någon som varit med om något liknande? 

Kommentarer
Anna säger:

Säger nu bara utav MINA egna erfarenheter. När jag fick missfall, dock i vecka 13 (fördröjt missfall) kom det klumpar så som du beskriver det. Jag hade SJUKT ONT, asså vi snackar förlossnings smärtor. Det forsade blod ut mig. Har dock hört vänner som fått missfall berättat att deras inte gjorde så ont utan bara blödde.

Jag tycker du ska åka in och kolla igen, kosta vad det kosta vill för det är heller inte bra att gå och vara orolig. Jag håller tummar och tår över att ditt barn fortfarande lever och stannar kvar där inne.

Svar: Jag tycker att det är viktigt att jag får höra andras erfarenheter. Jag blir inte rädd eller panikslagen utan det ger mig ro och tid att förbereda mig. Tack för att du hjälper att bidra till det! :)
Jag ska åka in nu. Bestämde mig redan i natt. Vill veta hur det ligger till nu.
Snutten

2013-04-18 | 15:04:30
Bloggadress: http://litendole.blogspot.se
Sofia säger:

Jag fick missfall i vecka 9. det började med bruna flytningar som sen gick över till blod, efter några dagar så fick jag som mensvärk fast 100 gånger värre, aldrig upplevt sådan smärta. Efter det kom det en STOR klump.. inte blod utan det såg ut som en hinna typ, visade sig vara hinnsäcken, efter det kom det kom det massor med blod och sedan var det över.. Men det kan ju vara olika för alla.. jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Det hjälper ju inte att man vet att det är vanligt med missfall både en, två och tre gånger.. man blir otroligt orolig och ledsen ändå. Hoppas på att allt är som det ska där inne, håller tummarna!

2013-04-18 | 17:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback