Att åka in eller inte..

.. det är frågan. Jag vill veta hur det står till i min mage. Varje gång jag ringer till gynekologen säger hon att jag ska komma in istället för att åka till akuten. Hon säger att jag kommer att få vänta jättelänge där och att jag antagligen inte har fått missfall. Att det är bättre att kolla upp hos henne om hjärtat slår eller inte. Men hon tar jättemycket betalt för ynka 10 minuters besök. Och nu när blödningen avtagit sedan igår är jag lugnare. Är det ett missfall så kommer jag att få reda på det. Dvs, kramperna blir outhärdliga och blodet fortsätter att rinna. 
 
Jag har inte haft outhärdlig värk. Det har varit ganska normalt. Och blodet som kommit är fortfarande mindre än vanlig mens för mig. Så idag är jag otroligt hoppfull. Jag är fortfarande gravid antagligen. Om det blir mer värk och mer blod lovar jag att kolla upp mig. Men just nu känns det inte nödvändigt att kolla upp mig. 
 
*snål*

Kommentarer
Amanda säger:

åk in! Om det skulle vara att det var ett missfall är det nog viktigt att få veta det. Om det inte var det så får du svar på svart och vitt att liten lever :D Kram (håller tummar) kram <3

Svar: Men jag är säker på att jag inte fått missfall... än. Visst har jag haft ont och blött, men jag tror att det var en genombrottsblödning, då jag skulle haft min mens denna vecka. Och nu har jag inte blött mer. Har alla symtom, så det känns bara onödigt. Förstår du vad jag menar?
kram!
Snutten

2013-04-15 | 13:44:28
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Amanda säger:

jo förstår vad du menar :) Gör precis som du känner, känner du att det inte var ett missfall så lita på det :) Du känner din kropp bäst :)Om du känner att vill åka in gör det och skit i pengarna, känner du dig trygg ändå så stanna hemma :)kram

Svar: Precis... när jag känner lugnet är värt pengarna åker jag in. Men jag känner mig rätt lugn nu. Spydde nästan för fem minuter sedan, så jag är illamående och glad! Tack ändå, raring! Kram!
Snutten

2013-04-15 | 14:37:51
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback