-

Jag har ringt till läkaren. De säger att om det kommer mer blod à la vanlig mens så ska jag åka in till akuten. Är det så lite blod som jag säger är antagligen allt OK. Säger de... Det lugnar mig inte alls mycket. Fy fan vad jag vill vara i Sverige just nu. 
 
Så det är det jag gör just nu. Väntar på att det antingen ska bli bättre eller sämre. Har inte sagt något till R. Kommer inte göra det heller om inte det blir värre. Det var bara blodigt i natt, och nu är det brunaktigt igen. Men jag har ingen/minimal värk. Det är jag glad för. Hoppas verkligen att allt är OK i magen. Snälla, kan jag få behålla denna bebis? 

Kommentarer
klara med bebis i magen säger:

I sverige gör dom ingenting så det verkar som om ud får mer hjälp därborta!
I sverige är det knaoppt att du få gå på ultraljud innna vecka 18 om du inte går till en privat och betalar typ 600-900:-

Svar: Va?! Är det sant? Det trodde jag inte. Jag vet inte, jag känner mig så lost här. Skulle känna mig mer bekväm i Sverige, tror jag.
Snutten

2013-04-11 | 13:53:32
Bloggadress: http://kmv.blogg.se
Lin säger:

Bra att du ringde iaf.. Slutar inte det bruna inom ett par dagar så kan du kanske ringa igen? Och stå på dig! Kanske bred på lite... Är det inte tungt att bära på oron själv? Tror du inte R vill veta så ni kan stötta varandra? Kramar!

Svar: Jag berättade för honom till slut, men jag vill bara att han lyssnar! Inte ställer motfrågor och blir orolig. Men jag förstår ju varför han blir det. Skönt ändå att berätta faktiskt.
Snutten

2013-04-11 | 15:18:44
klara med bebis i magen säger:

Jo klart man känner sig mer bekväm i sitt eget land :)
Men tyvär är dom inte så pigga på att undersöka en!
Dom säger att dom endå inte kan göra nått om det är ett missfall och det är ju sant :)

2013-04-11 | 19:32:07
Bloggadress: http://kmv.blogg.se
Linda säger:

Jag hade bruna flytningar från och till från vecka 8 till vecka 15. Ibland kom det lite klart blod. Men troligtvis var det blodkärl som brast. Jag var super orolig varje gång jag hade det. Men idag är de borta och jag går in i vecka 30 i morgon. Så det behöver inte alls vara något. Man är så mycket mer känsligare och det är mycket som händer i kroppen under den här tiden :)

Svar: Grattis till vecka 30! Hoppas att jag tar mig dit! Ska försöka sluta oroa mig! Kram!
Snutten

2013-04-11 | 20:02:31
Mestis säger:

Hej

Det är ja aldrig likt för den ena lr andre. Jag har dock haft 6 missfall.
Men också fått barn med kraftiga blödningar.
Med ettan blödde jag fram till v14. Då bm sa att då fyllde bebis ut livmodern och därför slutade det då.
Mörkt blod = gammalt blod, oftast ok, är inte det man skall vara rädd lr nojjig för.
Men rött = färskt blod bör du söka hjälp för om det tilltar.
Du får ju ingen direkt hjälp innan du gått in i v23.
FÖRSÖK att släppa det jobbiga nu! Och njut av att ni är gravida.
Lycka till!

Svar: Tack som in i helvete för din kommentar! Det lugnade ner mig på direkten och du har såå rätt! Just nu har jag sluppit kramper och har minimalt med rött blod. Det har inte ökat, så jag tar och släpper oron för stunden. Det tar mig ingen vart. Stor kram!
Snutten

2013-04-11 | 20:36:58
Bloggadress: http://mestis.blogpost.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback