Tydliga tecken

Tänk om du ändå vore lätt att veta! Jag önskar! Har kollat bloggar som ba: "jag visste bara, det var helt självklart. En vecka innan själva testet visste jag att jag var gravid!" Jag vet definitivt inte. Det finns ju så sjuuuukt många tecken - men är det ett sammanträffande eller bara vanliga kroppsliga grejer som man tidigare aldrig kände för att man inte letade efter dem?
 
Jag önskar att typ det vänstra lillfingret skulle bli blått, och detta skulle då vara ett tydligt tecken. Och så kanske man märkte att man var gravid när man tittade ner på sitt tangentbord när man skrev och såg det lilla blåa fingret. Sedan ropade man in killen och sa: "Titta, älskling! Titta! Jag är gravid!"
 
Vad synd om någon annan såg lillfingret innan man själv upptäckte det... Det är ju inte kul.
 
Fast... hur skulle ett blå finger underlätta saker egentligen? De som vill noja sig och undra kommer ju ändå att göra det. Istället för att leta ett andra streck på graviditetstesten på olika forum skulle folk posta bilder på sitt lillfinger istället. "Är det blått? Eller är det jag som inbillar mig? Måste säga att det är blåare i verkligheten än på fotot."
 

Nä, det är nog ingenting man kan styra över. Vi är nyfikna varelser, och jag har accepterat det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback