Lista! Lär känna mig bättre!

Vad är ditt mellan-namn? Jag har inget mellannamn :(

Vad skulle du vilja heta i förnamn? Jag har alltid älskat namnet Nadja. Det är det finaste tjejnamnet jag vet!

Är du i ett förhållande nu? Ja.

Hur länge har ni varit tillsammans? I lite mer än fem år. Gifta i två!

Vem vet mest om dig? Mamma och R definitivt. R vet mycket mer om hur jag mår och vad som händer i mitt liv. Min mamma känner mig mer på en undermedveten nivå och vet lite mer om hur jag tänker och känner. 

Vad gör du på fredagskvällar? Jag ser en film och gosar med R! Eller så drar vi ut!

Har du någonsin varit full? Nej. 

Har du testat droger? Nej.

Röker du? Nej.

Snusar du? Nej

Saknar du någon just nu? Jag saknar alltid R när han inte är hos mig. Det är helt sjukt. Och sedan när vi suttit med varandra i typ fem sekunder så blir han ibland irriterande. Jag sa det till honom igår att "jag saknar dig en heeel dag och sedan tar det 60 sekunder innan jag bara vill att du ska vara tyst!". Han var ändå inte tyst så jag fick tvångspussa honom istället! 

Hur mår du idag? Jag mår ganska dåligt. Kan knappt hålla ögona öppna, har huvudvärk och är trött. Mina ögon är så konstiga, alldeles glansiga och tåriga. Så har de varit i några dagar.

Hur många tabletter tar du dagligen? Nuförtiden: en tablett. Annars ingen alls.

Vad gjorde du för exakt ett år sen? Jag hade flyttat in till vårat nya hus och började studera igen.

Bästa minnet från sommaren? Jag älskar minnena från vår road-tripp. Inte själva utsikterna utan allt vi gjorde i själva bilen. Sjungandet och den höga musiken och dansandet. Alla galenskaper och friheten. Jag älskade känslan. 

 

Är du rasist? Verkligen inte.

Har du helt svenskt ursprung? Nej, jag är en härlig fifty-fifty. 

Ser du fram emot någonting just nu? Ja, den andra oktober längtar jag till för då kommer jag definitivt veta om jag är gravid eller inte! Yihoo! 

Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? 2010 var ett fantastiskt år för mig, bland annat för att jag gifte mig och flyttade ihop med R. Och gymnasietiden var underbar.

Vilken var den värsta tiden då? Har inte haft en värsta tid faktiskt... Still to come, maybe. Allt går ju upp och ner. Jag minns en väldigt nere-period i slutet av 2010. 

Har du mått jättedåligt psykiskt? Nej, jag är väldigt psykiskt stabil.

Har du haft sömnproblem? Ibland har jag det. 

Hur ofta gråter du? Ganska ofta. Jag gråter när jag ser något fint, sorgligt, när någon annan gråter, när jag ska berätta något som är jobbigt, när jag bråkar med någon, när jag saknar någon, när jag är lycklig och när jag är ledsen. Ja, jag gråter mycket. Jag har liksom ingen spärr! Det är helt sjukt och ingenting jag kan kontrollera. Buhuhu. Haha, nä. 

Vad gör du när du mår dåligt? Jag ligger i sängen och ignorerar problemet. 

Vem vänder du dig för att prata med när du mår dåligt? Mamma och R. Mina klippor. 

Är du stolt över dig själv? Ja! 

Vad är det bästa med dig enligt dig själv? Jag är väldigt rolig. Förutom när jag är fullt upptagen med att gråta alltså. Jag kan få mig själv OCH andra att skratta. Jag älskar mig själv för den jag är och jag tycker att jag är sååå cool. Alltså på riktigt. Ibland kan jag ringa mamma och säga att jag är väldigt snygg idag. Ibland brukar jag nämna för R att han är lyckligt lottad. Nu verkar jag verkligen arrogant och självupptagen - men jag tycker att det är viktigt att inte bara tycka om sig själv men att älska sig själv! Och jag kan skämta om mig själv och låta andra göra det utan att ta illa upp, det tycker jag om. Jag tycker att det är så coolt att jag kan tala flera språk. Finns massa grejer. 

Vad får du ofta komplimanger för? Jag vet inte...Ingenting specifikt men att jag är snygg? R kommenterar dock aldrig detta. För honom krävs det att jag ser annorlunda ut. Det krävs något drastiskt för att han ska uppmärksamma mitt utseende och säga något positivt. 

Har du lätt att få folk att skratta? Ja, väldigt!

Är du kompis med ditt/dina syskon? Ja, det är jag. Vi är fina syskon.

Hur lång är du? 165 cm lång.

Hur mycket väger du? Jag väger 55 kg.

Vad har du för ögonfärg? Honungsbruna.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var den sista frågan. Hade lite tråkigt och det var så sjukt längesedan jag gjorde en blogglista! Feel free to copy och berätta gärna så att jag kan lära känna ER lite bättre också! 

Kommentarer
Linda säger:

Tack för kommentaren om alkohol. Känns som att många tänker tvärt om och dricker mer för att "det är bäst att passa på". Hoppas det blir + för er när ni väljer att testa

2012-09-30 | 19:48:46
Bloggadress: http://lindatunstrom.blogg.se
Linda säger:

Tack för kommentaren om alkohol. Känns som att många tänker tvärt om och dricker mer för att "det är bäst att passa på". Hoppas det blir + för er när ni väljer att testa

Svar: Ja, det är många som tänker tvärtom. Jag läste på ett forum där någon startat en tråd (http://www.familjeliv.se/Forum-1-32/m65283865.html - lyckades hitta den) om att de "kanske" var gravida men var det ändå ok att dricka?
Jag skulle tycka att det är dumt att ens tänka så, men som svar på denna fråga har ett flertal människor skrivit "jaaa, drick tills du plussar, så gjorde jag i alla fall!". Helt obegripligt.
Snutten

2012-09-30 | 19:48:48
Bloggadress: http://lindatunstrom.blogg.se
Hanna Wild säger:

rolig lista :}

2012-10-01 | 10:07:07
Bloggadress: http://mammawild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback