Negativt

Fick plötsligt en känsla av att mensen kommer att komma och att jag inte är gravid. När testet visade negativt kunde jag inte tro det. Jag kollade om och om igen, och letade efter ett litet svagt streck. När jag uteslutit att jag kunde ha missat ett streck försökte jag bortförklara det. 
 
Jag tror att det är lättare att acceptera att man inte är gravid om man får sin mens. Alltså ordentlig mens - som man brukar ha! Inte lite blödande i två dagar och så är det slut. Jag ser det som ett tecken på att man faktiskt är gravid. Därför hoppas jag att min mens kommer snart så att jag ska kunna acceptera att jag inte är gravid. För jag blev inte så jättebesviken av att se det negativa resultatet. Jag tror att det kommer mer som en chock att se mensen komma. 
 
Just nu känner jag att det inte gör någonting om jag inte blivit gravid. Då får vi ta och försöka igen! Försöker tänka positivt och lägga lite mer energi på annat. Det är inte så lätt att sluta tänka på det. 
 
Var nära på att diskutera med R om att mensen var sen. Jag ville. För jag pratar ju inte med någon annan om allt det här. Det är bara den här bloggen som fungerar som min relektions-kladdbok. Men jag tror att det är bäst att jag väntar till jag vet något säkert. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback