Mamma

Mamma och jag brukar prata om allt möjligt i telefon. Samtalsämnena tar ju aldrig slut. Ibland glider vi in på mindre trevliga saker. Eftersom jag berättar allt för mamma tog jag också upp en dröm som jag hade haft om henne. 
 
Jag: Mamma, jag drömde dåligt om dig i natt..
Mamma: Men herregud, det gjorde också din pappa. Vad ska detta betyda då?
Jag: Oroa dig inte, jag tror inte det är något. Bara ett konstigt sammanträffande.
Mamma: Jaa, jag har ju inte sett mina barnbarn ens ännu.
Jag *efter kort tystnad*: Det händer nog snarare än du tror.
Mamma: Jaså?
Jag *bestämt*: Ja.
 
Och så skrattade hon. Jag är så glad att hon inte säger nej  med samma bestämdhet som hon brukade. Hon har alltid påmint mig om att skydda mig och hur opassande det skulle vara med barn. Men även hon, precis som allt annat i min omgivning, kommer fram till ett och samma beslut.. Det känns så otroligt bra. Jag vet inte hur jag skulle klarat något alls utan mammas stöd. Och har jag mamma på min sida så har jag pappa på min sida! 
 
 
 
 

Kommentarer
Lin säger:

Vad skulle vi ta oss till utan våra fina mammor? :)

2012-10-17 | 09:39:29
Bloggadress: http://www.babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback