BloggLogg

21 okt -  ägglossningsont i magen, sexade
22 okt -  fortsatt ont i magen, sexade inte
23 okt -  ingen ont i magen...
5 nov  - BIM
8 nov  - Testdag!!!
 
Tror alltså att jag hade min ägglossning den 22:a. Hoppas ju att jag har haft den precis däremellan 21:a och 22:a så att vi prickade. Sen om den var igår är det ju en stor möjlighet att det gick ändå. Idag känner jag dock ingenting i magen.
 
Önskar att man var en av de kvinnorna som kunde "känna" när spermien gick in i ägget, haha! (Detta är alltså inte möjligt, men vill man så kan man!)
 

Kommentarer
Lin säger:

Ägget kan ju leva upp till ett dygn efter ÄL så ligg idag med om det funkar! :)

Svar: Det funkade! :D
Snutten

2012-10-23 | 20:14:42
Linda säger:

Jag tror det är viktigare att ha sex dagarna innan ÄL eftersom spermierna vanligen kan överleva 5 dagar i livmodern.

Jag tror att jag kände när ägget fastnade i livmodern några dagar efter ÄL . Var ute och sprang och kände som ett nålstick i livmodern. Googlade sen och fick veta att det kan ha varit ägget. Någon dag efter det började gravidsymtomen.

Håller tummarna för er!

Svar: Det tycker jag också! Det har vi haft regelbundet dagarna innan ÄL, och tur det, för jag trodde inte att det skulle bli så tidigt!
Det där med att ägget ska fastna ska jag verkligen försöka känna efter om det går! Hoppas verkligen det! 6 dagar efter ÄL brukar det vara har jag läst...
Snutten

2012-10-23 | 21:50:46
Bloggadress: http://lindatunstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback