Besviken

Jag är en rätt avslappnad person och tar faktiskt inte illa upp så lätt om småsaker. Men nu har jag på kort tid fått höra att nu borde R och jag sätta igång med bebisbakandet. Men hallå?! 
 
1. Man har inget med det att göra.
2. Fattar man inte att det sårar?
 
Och vi har ändå bara försökt sedan augusti. Det är ingenting jämfört med vad andra går igenom. Det kanske tar mycket längre tid, och inte fan vill jag att någon jagar oss med frågor om NÄR det ska ske...
 
Hur mycket vi än vill är det ingenting man kan styra över. Pressen är alldeles för stor, jag orkar inte svara på när det händer. Varför man väntar... För det är ju det folk tror att vi gör. Vi väntar. Att inte ha barn har på något konstigt sätt blivit = de vill inte ha barn. De vet ju inte ens att man försöker aktivt. 
 
Jag blir så himla less. Sedan när det kommer från ens egen familj är det ännu svårare. För när mensen väl kommer, så är det inte bara ens egen depression man ska ta hand om. Utan det är makens + familjens undran. Och jag ryser av obehag inför de frågor som kan tänkas ställas under nästa månad.
 
Det är ju så när man har en frispråkig familj som säger som de tycker. Sedan förstår jag till 100 % att folk berättar för sina nära och kära när man försökt ett tag. Det skulle jag ha gjort - även om det hade tagit emot så in i helvete mycket.
 
Ja, tråkigt inlägg men jag behövde verkligen skriva av mig. Jag är fortfarande så arg och ledsen. Kan inte förstå att man tycker att man har rätt att uttala sig om någons privatliv. 

Kommentarer
Kajsa säger:

Hej! Jag hamnade på din blogg via en annan blogg. Angående ditt inlägg så känner jag igen känslorna... Jag och min man hade försökt få barn i ett år innan jag blev sjuk. Nu äter jag mediciner som gör att vi inte får... Hur som helst så fick vi samma frågor som ni får, jag blev väldigt förvånad! Jag trodde inte man frågade sånt... Det sårade otroligt.. Särskilt när vi själva bar sorgen över att det inte gick så fort som vi trodde. Vid något tillfälle sa jag precis som det var, med en liten överdrift, till folk som jag kände att det spelar ingen roll vad de tror; "Jotack, vi har försökt i 2,5 år. Själva då?"
Nära och kära har vi berättat för, så att de ska förstå varför vi är nere ibland.
Jag har i alla fall absolut lärt mig att inte göra det själv!

Svar: Jag blev också förvånad. Tyckte att det var självklart och emot ALL vett och etikett! Jag hoppas innerligt att allt löser sig för dig! Det låter ju minst sagt, som att du totalförtjänar det! Kram!
Snutten

2012-10-30 | 19:55:11
Mammadrömmar säger:

Hej! Bloggar också anonymt om bebisbakande. Jag och sambon är nu på försök nr 8. Lägger till en länk till din blogg på min blogg, så jag inte glömmer bort att kika in här :) säg till om du vill att jag ska ta bort den.

Svar: Aåh, tack för länken! Jättekul att du bloggar om det! Då har jag någon i samma situation att följa! :)
Snutten

2012-10-30 | 20:14:55
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/
Lin säger:

Man blir så trött av alla obetänksamma kommentarer och frågor man får från både vänner och okända... Jag har tom varit med om att min förra chef lade handen på min mage och fråga om inte jag och A skulle skaffa barn snart! Jag blev stum av chock... Och har även varit med om fler liknande händelser. Tyvärr är folk lite allmänt dumma i huvudet och ibland är det nog inte helt fel att säga precis som det är: "jo, och vi har försökt ganska länge men tyvärr tar det sig inte. Så du ska nog vara lite försiktig att fråga folk om barn på det sättet." Annars lär de ju fortsätta fråga...

Svar: Jag kan inte fatta att din chef gjorde så!!! Jag skulle nog säga så om jag försökt ett tag... även om det känns skitjobbigt. Jag vet inte varför jag tycker att det är så svårt att berätta att man försöker...
Snutten

2012-10-31 | 10:27:08
Bloggadress: http://www.babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback