6 Oktober

Jag vaknade ganska sent idag och min plutt ville att jag skulle upp, upp, upp! Istället fick jag ner honom i den gosiga sängen och där låg vi ett tag. Allt var så mysigt och trevligt. Tänkte att detta är typ det perfekta tillfället att berätta för honom. Måste bara få det där plusset!
 
Jag klev upp för att kissa (i en kopp). Detta efter att jag tvingat R att lova mig att han inte skulle kliva upp ur sängen förrän jag kom tillbaka. Kände mig konstigt nog inte alls lika kissnödig som jag brukar göra. Så precis innan jag skulle kissa så tyckte jag mig se brunt blod i trosan. Brunt? Det brukar ju vara rosa innan mens? Men den kanske ändå var på gång. Så jag sket i det där testet.
 
Kom upp igen. Utan ett plus. Och lade mig i sängen igen. Myste lite extra med R. Det skulle varit helt underbart och det funnits tre som låg där och myste, men nu var vi två. Det är ju inte heller så dumt, tänkte jag. Vi får försöka igen nästa månad... Två timmar senare när jag klev upp kände jag hur det... kom. Jag var säker på att det var mensen. 
 
Det var det också. Jag blev inte ledsen eller besviken. Det hade liksom byggts upp till det ögonblicket ett tag nu. Två negativa test... två overkliga symtom, det bruna blodet. Jag blev inte gravid denna månad. Det är bara att "kämpa" (= ha en massa sex) till nästa månad och hoppas på det bästa! 
 
Note: Jag hatar när bloggar säger "förlåt för att jag inte bloggat något idaaaag", typ som att någon saknat dem. Men vill bara säga att det är svårare för mig att blogga på helger. Jag har så mycket annat att göra (när jag väl kliver upp ur sängen). Kom precis hem och NU kunde jag prioritera bloggen. Har velat skriva ut det här dock. För det är när jag SKRIVER ut som jag förstår hur jag verkligen känner. Det är så jag processerar mina känslor. Därför är bloggen så viktig. Jag måste skriva allt som händer, känslor osv, annars blir jag galen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback