Rubrik

Jag har inga symtom. Inte ens kissnödigheten gör sig påmind. Förutom en ovanlig finnattack mot mitt ansikte finns ingenting som tyder på att jag kan vara gravid. Vi får helt enkelt vänta och se...
 
Jag har växt upp med tron att det skulle vara superlätt att bli gravid. Tror att det är många unga som tror det. Delvis är det vår skolutbildning som prackat oss med hur viktigt det är med skydd... mot könsjukdomar, mot graviditet. Använd kondom - annars blir du gravid! Det är såklart viktigt att skydda sig! Speciellt som tonåring. Men jag hade missuppfattat allting. Trodde att det var lätt att bli gravid. 
 
Inte så konstigt att folk blir besvikna när det inte tar sig på en gång. Trots att jag läst embryologi och biologi på en djupare nivå var det inte förräns jag skulle försöka bli gravid som jag fick veta att det endast är 20-30 % chans att det gick - även om man prickat ägglossning. 
 
Jag håller modet och hoppet uppe! Det känns bättre nu.
 

Kommentarer
Mammadrömmar säger:

Har också missuppfattat allting..
För en period sen åt jag p-piller (men slutade då de fick mig att må dåligt) Missade ett piller och tänkte "shit. Nu är jag gravid" Haha... om jag bara visste.

Svar: Haha, jag minns när jag inte orkade ha min kopparspiral längre och tog ut den. Hann inte ta preventivmedel till nästa månad och skrev då till min kompis: "Om jag inte hinner ta mig till gynekologen denna månad blir jag gravid! Första mars kan du nog gratta mig!" Hahaha, vad naiv man kan vara!
Snutten

2012-11-01 | 20:00:25
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback