Panik

Lektionen skulle precis börja när jag kände hur det rann ur mig! Blev arg. Blev panikslagen. Blev äcklad. Nu har mensen legat och lurat och byggt upp sig. Precis vid sämsta tänkbara situation så kommer den, tänker jag då. Jag var arg på min kropp. Men jag kände ingen besvikelse. Inte än. 
 
Gick in på toa, knipandes. Låste dörren, hängde av mig, drog ner byxorna.... Vita mjölkiga flytningar (hoppas att ni inte satt och åt något nu). Och jag pustade ut! Kunde inte förstå min egna reaktion. Jag blev ju så otroligt lättad av att se att den inte var mensen. Jag var så säker på att det var min mens. Jag hade inte tänkt fan, vad jobbigt. Jag hade inte känt mig ledsen överhuvudtaget. Men när jag såg att det inte var mensen så kände jag mig så oerhört lättad och lugn! 
 
Det finns fortfarande en chans för mig. Hoppet finns kvar. Tills mensen kommer. 
 
 
Annars kanske jag bör nämna att jag mår lite illa. Men det var ju så förra gången också. Ju mer jag tänker på det desto sämre mår jag. Okej, nu testade jag att sjunga Mors Lilla Olle i huvudet och tänka fina tankar...och det hjälpte. Så jag vet inte hur jag ska tolka detta. Usch. Det blir värre när jag inte sjunger Mors Lilla Olle. Helt ofattbart. Bland alla smarta läkarstudenter... går jag och nynnar på Mors Lilla Olle. Jag passar inte in här alls.
 
Just det. Ibland har jag bara behövt att rapa så går illamåendet över, men nu är det inget rap. Jag mår illa på riktigt. Jag får inte hålla på och inbilla mig. Snälla, det går bara inte! 

Kommentarer
Lin säger:

Får jag spä på din "inbillning"? Mjölkvita flytningar var de ENDA symtom jag hade. Och de har jag till viss del fortfarande, ihop med de ömmande tuttarna då. Men brösten började ju inte ömma förrän i v 6. Jag hoppas stenhårt!!!!

Svar: Vad glad jag bliiiiiir! Jag hoppas verkligen att detta stämmer och att jag får ett plus imorgon! Fan, jag är värsta exhalterad, måste lugna ner mig!
Snutten

2012-11-09 | 17:45:46
Bloggadress: http://Babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback