Förlust

Jag nämnde inte att vi förlorade mot Frankrike igår.. mest för att jag vill glömma det. Gah, det gick inte helt dåligt. De vann med två poäng och vi spelade bra, men surt som fan. Jaja. Idag har jag inga muskler kvar. Kan knappt röra mig om jag suttit stilla ett längre tag. AJ! 
 
Det gäller att vila upp sig nu. Jag är så otroligt trött. Blev väckt flera gånger i natt av att R ligger och stör. Han har varit så gullig, masserat och tagit hand om mig. Pussats och myst. Men när jag är trött är jag TRÖTT! Och vill sova! Men han gav sig inte med sina pussar. Så jag vände mig med ansiktet ner i kudden och somnade. Haha. Jag hade inte hjärtat att ryta ifrån. Jag har ju saknat honom lika mycket som han saknat mig. Men jag saknar honom mer under dagarna och inte när jag ska sova. Hehe. 
 
 
Nu är ju detta inlägg helt orelaterat till bloggens grund - men jag hoppas att det är ok. Att jag skriver lite om vad som händer i mitt liv. När det inte händer någonting på gravidfronten blir det ju svårare att skriva ett inlägg om just det ämnet. Det känns krystat och tillgjort. 
 
Liksom mig får ni vänta till den spännande delen i slutet av cykeln - men det gör väl ingenting hoppas jag!

Kommentarer
AA säger:

Hej!

Fann precis din tråd (från augusti), på familjeliv...
Hann bara läsa en liten del, men kände igen mig på en gång.
Är också ung, har ett hus osv. Varför ska det vara så komplicerat, velande fram och tillbaka jämt, "när är bäst"...

Svar: Förstår precis hur du känner. Du känner själv innerst inne när det äntligen blir rätt! :) Kram!
Snutten

2012-11-19 | 17:01:55
AA säger:

Åh, ja man kanske gör det. Men å andra sidan känns det himlars rätt redan just nu, fast ändå inte.
Huset är fint och relativt stort (det är bara jag som fått för mig att det ska fixas till lite, jag är kanske uttråkad). Håller därför på att renovera köket lite lätt och sedan skall badrummet renoveras, vilket blir klart senast i vår skulle jag tro. Vi pratade i somras om att börja försöka ganska snart, men det kom lite saker i vägen, som att mannen bytt jobb nyligen... Inser i skrivande stund att vi inte har några ursäkter kvar till att vänta egentligen, haha. Det jag stör mig mest på är att jag gärna vill hinna betala av på huset lite till, vilket skulle (för att jag ska vara "nöjd") innebära barn om 3år... 3år är LÅNG tid att vänta... Tänk om det inte ens går (bra) för oss...

Ursäkta den privata frågan, men det är ju vad detta handlar om, visst har ni börjat försöka? Ska sätta mig vid tillfälle och kika mer i bloggen såklart :-)

Svar: Vi har börjat försöka, ja. Jag började längta på riktigt i Maj, och velade sedan fram till mitten av augusti. Sedan bestämde jag mig för att jag var redo. Vi har hunnit med två försök sedan dess.
Jag tror att när man väl börjat längta efter barn... då är det väldigt svårt att komma ifrån det. Känslan liksom gror in i själen och hur mycket jag än försökte övertala mig själv till att låta bli så gick det inte.

När mensen sedan varit sen en gång, och man lyckats bygga upp på drömmar då tog hjärtat över liksom. Så jag valde att försöka ändå.

Ni verkar ju faktiskt inte ha några "ordentliga" anledningar till att vänta! :) Er situation låter ju superbra! Men jag hoppas att du gör det som känns rätt för dig. Sov på saken och ta sedan ett beslut. Det där velandet är ju det jobbigaste som finns!
Snutten

2012-11-20 | 12:16:31
AA säger:

Det är tufft att längta. Har gjort det ett tag också, varje gång jag är på vippen till att "nu kör vi" och mensen varit sen eller dyl. så sätter tankarna igång i sista sekund och jag börjar tänka så där jobbigt och praktiskt igen (hur blir det med ledighet, pengar osv. Suck).

Spännande att ha börjat med försök! Vande du dig fort vid tanken eller känns det pirrigt och nytt? Tänker mig att känslan kommer vara ungefär: blunda och hoppa, det blir bra... Det är som du skrev jättesvårt att dämpa längtan...ser bebisar hela dagarna i jobbet, får en släng av bebis-feber varje kvart ungefär.
Igår kväll var första gången då jag vid bara tanken på att bilda familj blev helt varm i kroppen och kände att, tiden kommer aldrig att bli perfekt så varför inte nu.

Lycka till :)

Svar: Jag bestämde mig en dag bara sådär, och sedan började jag vela igen typ tre timmar efter beslutet. Efter att mensen kom blev det nästan självklart att försöka igen.
Jag brukar också tänka så... tiden blir ju aldrig helt perfekt och vi kan faktiskt inte bärga oss längre. Jag blir också alldeles varm och glad vid tanken av ett litet barn. Det känns så jobbigt att tänka att det kan dröja så länge...

Tack! :)
Snutten

2012-11-21 | 12:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback