10 November

Jag sitter här med en plastpåse och känner mig alldeles spyfärdig. Uppe på mitt rum. Svärmor sitter i köket och kommer definitivt att höra om jag spyr nere i toaletten. Så jag sitter här med min plastpåse. Nu blev det helt plötsligt lite bättre. Mår fortfarande illa, men inte så att det sitter i halsen. Jag är nog rätt glad om jag slipper spy. Tycker att det är väldigt obehagligt. 
 
Lite glad är jag. För jag har aldrig haft ett så starkt illamående att jag känt att det är dags att kräkas. Antingen håller jag på att bli sjuk (känner mig frisk i övrigt) eller så är jag gravid.
 
Jag vill inte bortförklara mitt negativa test, men måste bara säga att jag drack jättemycket vatten under timmarna jag höll mig. Och jag har aldrig testat med ett sååå ljusgult kiss förut. Det är alltid väldigt koncentrerat och fint. Vet att det inte borde spela någon roll, men kanske ändå. Speciellt om hormonhalten är låg. 
 
Jag hoppas fortfarande. Det är detta illamående + den uteblivna mensen som bidrar till hoppet. Har inte haft någon mensvärk idag alls. Hmm... BIM+5 idag. Cykeldag 36.
 
Cykeldag 36 var den sista dagen i min förra menstruationscykel. Så om den har ändrats ligger jag på BIM-1 idag egentligen... Och har BIM imorgon! Kan jag inte få tro att det är så, så har jag ännu en anledning att hoppas! 
 
När kände ni av ert första illamående? Inte i livet alltså (kanske är någon osmart jäkel som bara: "när jag var FEM år gammal!"). I graviditeten, menar jag alltså.

Kommentarer
Sussi säger:

Under vecka 5 i graviditeten och det var även då jag började kräkas. Men när jag kände illamåendet så tänkte jag inte så mycket på graviditet. Jag brukar faktiskt må illa och ibland till och med så jag kräks precis när jag ska ha min mens... Så du kan gissa hur svårt det var för mig att analysera om det var pga mens eller graviditet som jag mådde som jag gjorde :)

Svar: Aåh, det kan jag tänka mig. Men jag mår typ aldrig illa, så det är därför jag undrar så... Men det kan ju vara någon sorts magsjuka. Vintern är ju typ här. Och sedan kan det vara ett nytt symtom för min mens. Den kan ju ändra sig.
Men du som haft det vid mens OCKSA kan jag tänka mig hur förvirrad du måste ha varit! :D
Snutten

2012-11-10 | 20:24:56
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Mammadrömmar säger:

De säger ju att om man ska ta ett test på morgonen så ska man inte dricka så mycket vatten kvällen innan, för det kan påverka.
Om du då drack massa vatten och tog strax efter på kvällen så lär ju det absolut påverka :)

Tror på att du är på BIM - 1 idag helt enkelt, testa igen imorgon bitti? :)
Det ska jag göra :)

Svar: Jag vågar faktiskt inte testa! :( Eller ska jag? Det är ju farsdag... Nej.. jag vill inte... Jag orkar inte med ett negativt igen! :(
Jag drack en massa vatten (typ 1 liter minst) men jag höll mig nästan fem timmar ändå... Fick ju en kommentar av någon som druckit massa vatten, hållit sig en timme och ändå fått ett plus. Jag tror nästan att jag måste lita på mitt negativa resultat.
Snutten

2012-11-10 | 20:45:59
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/
Mammadrömmar säger:

Från Clearblues hemsida:

Kan resultatet påverkas om jag dricker för mycket?
Ja, det är viktigt att inte dricka för mycket innan du gör ett test. Det är bättre att vänta tills du blir naturligt kissnödig. Därmed undviker du att späda ut graviditetshormonet och få ett falskt "Inte gravid"-resultat.

Om du kanske har BIM imorgon, så kan du ju få ett positivt test då ju.
Med morgonurin och inte utspätt :)

Men förstår hur du menar, vågar inte heller testa. Inte efter dagens test, är så rädd för neg.
Men tänker att det är lika bra. Få det gjort.

Svar: Okej, hmm.. Ja, jag kanske tar ett test imorgon igen då. Får fundera lite till. Tack för infon!
Snutten

2012-11-10 | 21:21:54
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/
Lin säger:

Ja, som du vet så har jag inte direkt mått illa överhuvudtaget.. Dock lite "illamåendekänslor" vid ett par tillfällen då jag känt matos.. Första gången var väl i v 6 el nåt. Håller fortf tummarna för dig!!

Svar: Just det! Vilken tur, men just när man letar symtom vill man ju att det ska vara väldigt tydligt, haha. Min mamma hade ALLTID illamående tidigt i graviditeten, så jag hoppas att jag ärvt det från henne. Även om det... inte alls stämmer och är på det viset!
Snutten

2012-11-10 | 23:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback