Bloggen

Till vänster om er är en introduktion till denna blogg. De sisa meningarna: "Och bebislängtan blir värre och värre med tiden... Bli gravid eller inte? Det är frågan."
¨
Jag har alltså fortfarande INTE bestämt mig för om jag ska bli gravid. Vi har längtat, vi har väntat och vi har planerat - men ingenting är säkert. Just för att jag vet inte om det är en bra timing. Jag har aldrig haft en tanke på om vi är mentalt förberedda, för det är så självklart.
¨
Jag gör allt för att förbereda för en eventuell graviditet. Dricker inte alkohol (överhuvudtaget) och jag röker inte. Jag kanske låter omogen, men det är för att jag är sådan som person. Jag tror aldrig att jag lär förändras. Ska jag aldrig ha barn då? Jag hoppar och skuttar och leker och busar. Det är R som är den mogna utav oss två. Jag kanske har skrivit precis lika lättsamt som jag är som person;
¨
Jag har en seriös sida - den kommer inte fram i bloggen. För bloggen skulle vara rolig, och spännande och lite som en tankebubbla.
¨
Jag skapade den även för att hitta likasinnade, kanske personer i samma situation. Inte för att det skulle vräka in kommentarer om hur oseriös, omogen eller patetiskt jag är. Låt bli att säga någonting alls - för tänk att det faktiskt sitter en person bakom bloggen.

P.S. Anonympucko: Vi vet att vi vill ha barn! Det handlar om NÄR! Inte OM vi vill ha barn. Vi är säkra. Kommer aldrig ångra mig när det är gjort. Jag velar för det är det MAN GÖR NÄR MAN SKA TA ETT BESLUT!!!

Kommentarer
Anonym säger:

Jag kände precis likadant som du när vi först aktivt började försöka. Läste på massor av bloggar/forum om folk som var 100 % säkra. Jag velade fram till jag såg plusset och sedan dess har det aldrig funnits några second thoughts.



Hade jag skrivit blogg vid den tidpunkten hade den låtit precis likadan.



Ta inte åt dig av kommentarerna. Ni gör som ni vill!

Svar: Vad skönt att höra att jag inte är den enda som tänker fram och tillbaka... Det är ju för att jag vill fatta rätt beslut.
Snutten

2012-08-23 | 21:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback