Blödning

Ehm... Jag har haft en liten blödning idag. Med en liten, liten, liten, röd blodklump. Eller klimp, kanske passar bättre. Den var inte så blodig utan brunaktig. Har googlat om vad det kan bero på. Jag vet att detta kan ske innan/under ägglossningen. Men enligt mitt schema ska jag ha ägglossning om sex dagar... Wtf? Jag är totalförvirrad. Jag har bara en gång tidigare upplevt detta, och det var typ ett år sedan.
¨
Google säger (jag älskar google, det är min bästa vän) att det är normalt vid ägglossning, och att det är ett tecken på att ett starkt ägg har släppt. Tydligen är det många som blivit gravida precis efter en sådan blödning.
¨
Okej, säger jag... Men min planering då? Jag är i cykeldag 13, jag ska inte ha ägglossning än. Då svarar google att ägglossning ibland inte sker när vi tror att den ska ske. Och att den ibland flyttar på sig.
¨
Tack, kära kropp. Tack för att du är så okomplicerad och samarbetsvillig. Precis som allt annat i mitt liv.
¨
Det sista var sarkasm.

Trackback