11 Augusti

Jag drömde att jag var gravid. Det var en ganska lång dröm, men jag minns bara slutet. Jag var i Sverige, i mitt förra hus. Och min bästa kompis Petra var där. Helt plötsligt hade jag redan förlöst barnet. Jag minns att det gjorde jättejätteont. Men efter ett tag kändes ingenting. Och det första jag frågar Petra (som tydligen hjälpt mig förlösa) är om barnet är söt? Och sedan om det är friskt. Petra som är extremt ärlig om allt, säger att det inte är sött, men att det antagligen blir det om några dagar. Jag går nu in i varddagsrummet. Där sitter någon på soffan och håller i min son. Ja, nu vet jag att det är en pojke. Och han ÄR söt. Jag tänker att Petra inte vet vad hon pratar om. Han har spikigt hår som står ut lite överallt. Han gråter inte alls, utan tittar omkring och sedan ser han mig. Jag tänker att... "ska ett barn verkligen vara så tyst?".
'
Då märker jag att det är något konstigt på bebisen. Han är liten. Har ett litet huvud, och ett ganska smalt ansikte. Han ser inte frisk ut. Fortfarande söt, men inte frisk. Och jag blir rädd. Vad är det för sjukdom, frågar jag? Men ingen svarar något. Jag går igenom en massa spädbarnssjukdomar i huvudet... Jag ser att det inte är DS. Jag minns inte symtomen för några andra sjukdomar jag läst på om. Men jag vet att något inte står rätt till.
'
Jag vaknar sedan. Orolig och rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback